torsdag 16 februari 2012

Godförmiddag...på er...!!!

Somnade nog vid 22.30...igår..har varit vaken några ggr under natten..men sedan vaknade jag 09.00..heelt otroligt!!!
Tror iof sig...att jag skulle kunnat sovit hur länge som helst!!

Här är grått..är +-0..och nu börjar det snöa....PHU!!!

Så vad händer idag..då..?
Jo..idag skall jag hem till bästaste Karin...sedan handla..ev köpa en tv till sovrummet...ja ni läste rätt..haha..
Skall faktiskt skaffa det...mycket pga att jag vet att jag inte är såå pigg om drygt en vecka...och då kan det vara skönt!!
Jag som ALLTID varit motståndare till tv i sovrummet...ja ja..man är väl inte sämre..än att man kan ändra sig!!!!

Efter fika och handling..skall jag hem en sväng till Josefine...skönt..att hon mår bättre och bättre!! Tiden jobbar ju för henne!!
Sen ikv kommer Lisa..en sväng.
Ja..det var min dag i korta drag!!

Kan också meddela...att jag fortfarande INTE vet vem som skickade " Engelbrekt" som min "skyddsnalle ängel" heter!

Jag önskar er alla...en fortsatt underbar dag!!!

"Om man går i andras fotspår..kommer man aldrig först.." !!
 Har ni tänkt på det??
Så det gäller att gå sin egen väg...göra det som DU tycker känns bäst.. för dej...och inte göra det andra förväntar sig...att du skall göra!!!
Fånga dagen som är idag..och gör det bästa ...du kan av den!!! Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. Vi var faktiskt på väg åt det hållet förrförra sommaren .....
    men vem vet om det inte blir i år ! Då ska du få visa alla smultronställen jag lovar och bli omnämd i boken :-) Perfekt med egen guide.
    Må så gott
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Det var väl skönt med en sovmorron?! Tv i sovrummet? Nej, inte här. Då blir gubben liggande där hela tiden, haha. Nejdå, men det vill jag verkligen inte ha där. Förstår dig om du vill ha det när du ska opereras dock.
    Här ska det också komma snö så det dröjer väl inte länge förrän det hänger i luften igen. Puh!
    Hoppas du har en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Men ha inte dåligt samvete för att du köper en tv till sovrummet...
    Man behöver ju inte ha på den HEEEELA tiden faktiskt. ;-)

    En annan sak apropå det du skriver om att gå sin egen väg...
    Det finns en bok som en sjuksköterska har skrivit efter att hon arbetat med vård i livets slutskede många år.
    Det folk mest ångrade på sin dödsbädd var just att de inte gick sin egen väg, utan att de hela livet var just rädda för vad andra skulle tycka...
    Mycket tänkvärt, tycker jag.
    En annan sak som många, många ångrade var att de inte umgicks mer med sin familj och sina barn utan jobbade på tok för mycket...

    Vore intressant att köpa den boken faktiskt...

    Kram till dig!
    Fröken Vit.

    SvaraRadera
  4. Du har ofta något kul på gång du. ;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Hej vad spännnande att få en skyddsängel så där! Klart du är värd den Annika! Vad ska du göra om en vecka då? eller nåt du skrivit o jag missat kanske...Ja du man ändrar sig,hihihi..Nä min ålder står still ett tag nu ..tänkte jag alltså! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  6. Tänk vad gott personen går o ler när du inte kommit på det. Kan nästan se lendet framför mig. I natt har jag sovit som en stock helt klubbad. Sen ringer klockan vid sex höll på att kasta den i väggen,. Men bara stiga upp se glad ut. Ha en underbar kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  7. Lite mysigt med tv i sovrummet ;) jag provade ett tag men jag är ju uppe o struttar o fixar på kvällarna,så när jag väl var färdig så, var klockan så mycke så det var till att lägga i hop de blå! så det blev inte mycke tv tittande då!men man vet aldrig... önskar dig en fin Helg! här blir det jobb! så jag kikar in efter helgen igen!kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika