fredag 13 januari 2012

Fredagen den 13:e....

Otur eller inte......?
För många år sedan köpte jag en "kissebarometer"  på Skrufs glasbruk!
Vet inte om ni vet.. vad det är..eller hur den ser ut?? Är iaf i glas..med en böjd pip. Man fyller den med lite vatten..och vid lågttryck..rinner vattnet ut genom pipen.
Har varit såå rädd om den..varit försiktig i flyttar osv....så idag..när jag städade...vad hände....??
Jo stötte till den...den ramlade av kroken..pang ner på fönsterbrädan..som är i sten...
Tja kan säga..hur i hela friden kunde den rymma så mycket vatten..som det blev på golv..och fönsterbrädan..för att inte tala om allt glas!
Ja det var fredagen den 13:e.....

Annars då...jo..städat....och fikat en snabbis med Josefine..annars lugnt!!
Önskar er.. en fortsatt mysig kväll!!
Somna eller skiljs Aldrig som ovänner...för som DU vet...livet kan ändras i ett slag!
Var rädda om er och varandra! Kram/Annika

9 kommentarer:

  1. Hallå igen, kan du se dina bloggföljare? Jag kan varken se mina egna eller någon annans. Allt borta! Annika

    SvaraRadera
  2. Otur! :(
    Våra äldsta flickor fyller 19, idag, så 13 är inte förknippat med otur för oss ;)
    Trevlig helg!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  3. Peppar peppar så har inget hänt ännu men jag har ju inte lagt mig än. Ja det är alltid mer glasbitar än man kan tro. Synd att den skulle gå i kras just i dag när du har klarat den innan. Ha en skön kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  4. Kram och trevlig helg! Katarina :O)

    SvaraRadera
  5. Hej Annika! :o)

    Vad glad jag blir att du fortsätter hänga med mej här i bloggens värld. Det betyder mycket för mej ska du veta. Hihihi, som jag virrar omkring alltså! Men nu ska jag försöka stanna där jag är ;o)

    Vilken osis att den råkade gå i kras. Jag har haft en precis likadan. Har för mej att jag lämnat den till Röda Korset för något år sedan. Om inte och jag råkar hitta den i någon kartong så får du min.

    Ha en fin och mysig helg!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  6. Jag har kikat lite på en sån barometer och undrat om de fungerar. Synd att din gick sönder.
    Hoppas du inte drabbats av mer otur idag.

    Ha en skön helg.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Gomorron Annika! Nääe vad tråkigt för dej! Så typiskt då...hepp här hände inget tråkigt som tur var,bara njöt i stugan...ha en fin lördag gumman ♥

    SvaraRadera
  8. Nej vad tråkigt Annika. Så typiskt när man haft något länge att det ska bli på det viset. Såna regnbarometrar har jag sett i många hem här. Bl a hade min kompis en, haha. Är ju småländska och bor inte SÅ långt ifrån Skruv så det var väl dåligt annars!!
    Hoppas att din lördag blivit bättre. Och tack för alla goa kommentarer du skriver hos mig!
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika