tisdag 10 januari 2012

35 år sedan.....

Var tog den tiden vägen...tänk idag för 35 år sedan...satt jag i aulan..på skolan i Stockholm!
Har väl aldrig känt med såå liiten som då!!

Bara okända ansikten..och sedan efter uppropet...gick jag och mina nya klasskamrater..till våran skolbyggnad. Hamnade i en klass som hette B2.

Ja du Anki....dessa 9 månader som vi gick där..var, när man ser tillbaka..en kul tid...!!
Samt det bästa av allt...var ju att jag lärde känna dej då!!!
Som jag skrev för ett tag sedan..här i bloggen...är såå glad att ha dej som vän!!

I morse när jag åkte till Göteborg..var det ett fantastiskt väder..himlen..var gul..och mot dessa vita träd..såå vackert!!
Men säg det väder som varar..när jag åkte hem..var det grått igen..och töar!!!

Träffade Anki (inte hon jag nämner..här ovan) utanför 5an....vi gick till NK och tog en fika..var väl där runt 11.30..vi pratar och pratar..och vips... säger Anki..klockan är 13.50...då har man trevligt ihop!!

Fick en present..blev sååå glad!! Tack snälla Anki...du skall veta att den värmde!!

 Efter fikat..gick vi en liten sväng på stan......

På hemvägen stannade jag på IKEA..där köpte jag bordet..som nu kommit in....
Pryder sin plats i hallen...
Sen köpte jag en vit matta...blev också jättebra!!

När jag kommit hem..ringde Lisa..så hon kom vägen om på en fika...passade jättebra!! Fick hjälp..med att lägga mattan på plats!!

Nu skall jag slappa i soffan och titta på  "Sveriges mästerkock ".

Ge någon du tycker om..en extra kram ikväll...tänk så gott det värmer!! Berätta också hur mycket vederbörande betyder för dej!!
Du vet.. dom där små orden..dom värmer också såå gott!! Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Så du har varit i storstan idag! Ja, i morse var det fint och nu är det som vanligt (?) igen, tråkigt. Ha det gott i ditt fina vita rum!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så snygg matta! Är så fräscht med vitt men här hade den nog bara varit vit en dag;)
    Så härlig dag ni måste ha haft, så fort som tiden gick;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej nu fattar jag, 35 år!!!!! Trodde du skickat till fel person. Borde ju tänkt 10 jan. Tur att någon kommer ihåg. Har varit ute och ätit ned Carolin o Christoffer får väl säga att vi firade, ha ha. Tack själv för den låååååååååånga vänskapen. Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har det :O) Rent och stilfullt. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  5. Du verkar ha haft ännu en fin dag. Skönt när man kan göra lite lustfyllda saker.
    Hoppas du får en fin onsdag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. ...Snyggt hem minsann..Blir alltid avis när alla har finare än jag,hihi..Vad mysigt med så långlivad vänskap!! GRATTIS till 35 år. Ja vi får kolla framåt våren hur vi löser det :)) Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika