tisdag 27 december 2011

Tomtar i lådorna.....

Gokväll på er.....

Efter att jag tvättat..satt jag här och tittade på som jag skrev tidigare..smutsiga fönster och dammiga julsaker!!!

Så vad har jag då gjort...??
Jo just det, putsat fönstren i vardagsrummet...samt tagit bort mina tomtar...så nu är bara granarna och ljusstakarna kvar!!

Kan säga...att det är såå skönt..och såå rent det blev!!
Dammat och tvättat golven...bytt gardiner..så nu är jag inne på det vita..igen..hihi...

Nu när det har blåst som tusan...så har det varit kallt och dragit runt min balkongdörr...så idag kom vaktmästaren och satte dit ny tätningslist. Blev såå bra!!
Måste säga...att mitt bostadsbolag..har snabb..service!!!

Nu mina goa vänner...skall jag sjunka ner i soffan och bara vara.....!!
Ta en kopp te..och en skinkmacka....

Jag önskar er..en fortsatt mysig kväll!!

Berätta för honom/henne hur mycket du tycker om..och uppskattar vederbörande!!!
Tänk..man säger sådant..alldeles för sällan!!! Men ..så uppskattat det är att få höra det....
Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

10 kommentarer:

  1. Du gjorde det! städade bort tomtarna! ;) Så ljust och fint du har nu, kan jag tänka mig!
    Jo, magen är bättre, men jag tänker mig för ;)
    Du kommer ihåg att vi fikar hos oss på tisdagar!? Det beundrar jag dig för! ;) :) Det gjorde mig glad!
    Ha en fortsatt mysig kväll och njut av skinkmackan! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Annika !
    ja , det er vi heller ikke så gode til som danskere , men jeg har gjort som du sagde , også en hyggelig aften til dig/jer
    taz

    SvaraRadera
  3. Kom på att jag hade skrivit att jag skulle åka ner med fika... ;) Skratt...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det har faktiskt börjat klia i mina "röja-undan-fingrar" också:) Tänkte försöka hålla mig till nyåret!
    Jag ser på dina inlägg att du har haft en händelsrik och mysig jul:)!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  5. Ja du det är konstigt. Först längtar vi bara efter att få ta fram pyntet, sen kan vi inte få bort det fort nog...ler.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Nei har du ryddet bort nissene alt :-)) når jeg tenker meg om har jeg vel nesten ingen nisser . Jeg rører ikke jule ungen før til neste år :-)) ha en fortsatt fin romjul. Kos deg uten nissene :-) klem

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att ha fått grejat lite.Men konstigt är det först längtar vi att ta fram det sedan ska det ut fort.Hahaha.Ha nu en skön kväll vännen.Många kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  8. http://vindsromantik.blogspot.com/

    Hej Annika
    Så fort julen är över, vill man få bort det mesta av pyntet.
    Tänk så skönt att bara få "vara" och göra som man vill.
    Är själv ledig, för så gör jag nu...

    Stora Kramar
    Maggan

    SvaraRadera
  9. Håller med Pia. Ja nu är man trött på det.....redan....Nej det är som Du säger allt har varit framme sedan 1:a advent...damma är dumt det är bättre att plocka bort det.

    Jag tar det i nyårshelgen för då jobbar mannen kan vara bra att ha nått att göra då.

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hej på dig! jaså nu har du slängt ut Julen ;)) i fall du saknar tomtarna sen? får du komma hem till mig :) jag längtar efter att röja o rensa,brukar alltid få ryck efter Jularna. ha det bäst!kramiz Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika