måndag 12 december 2011

Måndag morgon.....

Godmorgon på er!!!

Min "bara vara dag" igår blev sååå mysig!!!

På seneftermiddagen kom Josefine och Niklas på fika....


 Mandelmusslor med blåbär och grädde...


Mjuk pepparkaka....
Var så mysigt att ses!!!

Sen på kvällen var jag hembjuden till Annika.
Såå mysigt..blev bjuden på champagne och till tugg...tänk en helt vanlig söndagskväll...
Det är detta som kallas livskvalitet!!!

Så ännu en gång, TACK Annika för en såå trevlig kväll!! Tiden gick som vanligt såå fort!!!

Då går vi till dagen idag......

Ja då var det vädret...REGN och BLÅST igen!!!!
Men men kan inte göra någonting åt det...så det gäller att göra det bästa!!!

Idag står tvätt på agenden...sedan har jag tittat på adventskalender. Så nu du Gunilla..(Gunillas Ljusglimtar)
så har jag sett två avsnitt...hihi...

Senare idag skall Josefine och jag bl a åka till Torp.

Kan även berätta att min axel..är såå bra!!! Tackar ännu en gång att det finns kortison!!!

Sitter just nu och tittar på Nyhetsmorgon på 4an. Där är just nu med den tjejen som ni säkert läste om för ett tag sedan. Hennes pojkvänn misshandlade henne sååå svårt...sedan dumpade han henne på en åker.
Ingen trodde någonsin att hon skulle komma tillbaka till livet.
Tänk idag..satt denna Emma..i studion...och pratade...heeelt otroligt hur hon har kunnat komma tillbaka!!!
Prata om kämparglöd!!!

Nu mina vänner kallar tvättstugan!!!
Jag önskar er alla...en fortsatt mysig dag!!!


Ta vara på dagen...gör det bästa av den...för det är just DU som skapar din egen dag!!!
Var rädd om dej och varandra!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. Vad mysigt med en fika tillsammans. Jag har fått kortisontabletter nu för mina bihålor. Håll tummarna för att det hjälper. Jag antar att du får sprutor i axeln?skönt att den är bättre. Ha en fin måndag.
    kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Tack själv för en trevlig kväll igår! Ja du jag kan inte fatta att tiden alltid går så fort!?! Ha en fin dag. Annika

    SvaraRadera
  3. Den där texten älskar jag, precis så försöker jag leva, även om man inte alltid lyckas. Så gott det såg ut med mandelmusslor, det var åratal sen jag smakade det. Välkommen in och fira 100 000 besökare hos mig!
    Ha en fin vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Åh vilken fin text det sista där...jasså du vad tycker du då? Åh tycker så mycket om den,det går ju åt rätt håll för dom eller hur?hihihihi..Va mysigt att dricka champagne en söndag!! Så ska väl livet va o så tvätta en måndag sen...hihihi gör jag idag med nu! Kram på dej gumman ♥Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej! visst är Julkalendern bra i år ;) jag bänkar mig varje kväll med sonen, lite mysigt..Vad mycke fina bakverk du gör, mitt julbak stannade av.. men det blir nog jul ändå! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  6. Hallojsan vännen!!

    Mums..mandelformar har jag inte ätit på år och dagar..verkligen en traditionell kaksort!!

    Skönt att axeln är i form igen..drar ner en så att ha värk!!

    Ha det gott och ge dig nu upp tidigt imorgon bitti för å titta på luciataåget på TV..eller kanske har du tur att få se ett live?! ;)

    Kramis Sanne

    PS: Älskar din affirmation idag..så sant!!

    SvaraRadera
  7. Tack för krya på dig hälsningen. Allt ser så gott ut på ditt bord...MUMS. Det måste väl vara ett litet friskhetstecken:) Ha en fin kväll nu...KRAM

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika