fredag 28 oktober 2011

Hmm..undra om det redan är november..???

För precis det vädret har jag utanför fönstret! Som det brukar vara i November...
Grått..grått..dimma..regn..och idag känns det som om det aldrig blir dag! Är så mörkt även inne..så det är som kväll..hela dagen..!!

Har haft en riktig mysdag..hittills...

Gick upp strax efter 09.00..Fixade frukost..som jag avnjöt i sängen..underbar start på dagen! Läste även GP i lugn och ro.

Sedan har jag bakat......


 Morotsrulltårta...bruna bröd (som jag bakat till Josefine)...mandelmusslor....


 Känner mej riktigt duktig..hihi...

Jag är ju lite...(nu skrattar mina döttrar...) pedant!! Dom skulle nämligen säga mycket...:)
Hur som..vill ha ordning och reda..men när jag bakar..då ser köket ut som ett slagfält!! Har ju så liten yta att vara på...så det blir snart fullt..av div saker.

Idag..ställde jag mej en stund..och tittade på "slagfältet" och skrattade lite för mej själv..och tänkte...
Nu skulle ni se..vilket kaos jag har...hihi..

Skönt iaf när det är klart!

Så vad händer mera idag..då..?
Pia kommer hit ikväll..så jag skall fixa en pizza, med bl a mozzarella..salami..tomater..osv...men blir tyvärr inget vin...(mår inte så bra..längre av vin) Så det får bli en cider..kanske...

Nu skall jag fixa mej en stor kopp kaffe..njuta en bit rulltårta...och läsa denna tidning som damp ner i brevlådan idag....härligt!!!

Fröken Mys...önskar er alla en fortsatt mysig fredag!!!!
Tänd massor av ljus...ät och drick ngt gott...njut av stunden...för det är dom där små...ljusglimtarna..som du sedan minns!! Var rädda om er och varandra!!!

Såg detta klipp på en god vänns fb igår..var bara tvungen...att låna den!! Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Hej vännen! åh vad du bakat mycke gott! förstår att du känner dig "duktig" slagfält ja det brukar det vara här med,när jag håller på! ha nu en underbar helg! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  2. Hahahjag är likadan precis,ser för j....gt ut när jag bakar,lagar mat.m.m Ser gott ut det du bakat! Den sista lappen du har var ett bra ordspråk,ska tänka på det...Ha det gott Kramis Gunilla ♥ ljusglimtar

    SvaraRadera
  3. Haha... jag är exakt likadan! Pedant, men när jag bakar, lagar mat, målar eller syr, så ja... då SYNS det att jag är i farten! ;)
    Önskar dej en fantastisk helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej hej
    Frysen verkar bli full hos dig. Bra för oss..Jag har haft två nysdagar som jag tillbringat inomhus. Vet inte om det var på min sida du såg "ta alltid ut ... visst var den bra. Brukar ju vara att man säger precis tvärtom. Tål att tänka på. Ha det så bra i höstrusket. Du får en extra timma imorgon natt tänk på det.
    kram Anki

    SvaraRadera
  5. Tackar, tackar! =0) Jag har bott i Uddevalla, som inackorderad, ett par år på gymnasiet.
    Gillar klippet från din väns FB. Himla bra idé!
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mmmmm vad dina bakverk ser goda ut, helst morotsrullen :O) Klippet borde man leva efter varje dag. En bra idé vore att sätta det på kylskåpet. Ha en mysig helg. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika