onsdag 20 juli 2011

Hunnebostrand..och Smögen....

Haft en lika underbar dag idag... som igår!!
Men idag har det varit varmare..och knappt ngn vind!

Efter frukosten med Linda..som var jättemysig...åkte jag till Blomsterlandet. Köpte gula rosor..som jag satte på pappas grav.

Hämtade Josefine och Niklas..och så åkte vi hem till lilla mamma. Satt ute i solen..och avnjöt fika när vi kom.

Sen bar det iväg till Smögen...inte så mycket folk..men ändå...massor av bilar!!

Vi gick på bryggan..kikade lite i bodarna...sen satte vi oss och tog en glass i solen..ljuvligt!!!

Efter det hem till lilla mamma..jag dammsög bilen...Niklas klippte gräset...Josefine och jag rensade rabatterna. Blev sååå fint!!

Sen avnjöt vi mammas goda middag....och efter det var det dags att åka hem.
Vi har verkligen haft en heldag...och vilket väder....!! Ännu en dag med livskvalitet!!!

Nu skall jag visa några bilder från Smögen.....



Skärets restaurang och café...


Lilla mamma....








Josefine och Niklas....



En kall öl..en varm sommardag...


Lexington butiken...





Hittade äntligen!!!..kaffekoppar..assietterna..fick jag av lilla mamma...

 Även en gräddkanna och fat fick följa med hem...


Är ju även bara tvungen...att göra reklam...för Mackmyras whisky..som lagras bl a på Smögen...


Nu mina vänner...skall jag bara slappa i soffan..kika lite på Wallander....

Önskar er alla en fortsatt härlig kväll!! Var rädda om er och varandra!!! Visa ngn hur mycket du tycker om honom/henne!!! Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder du visar!
    Förstår att dagen varit härlig!
    Speciellt skönt när man kan hjälpas åt att hjälpa någon man tycker mycket om!

    Kram Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder du bjuder på även idag! Så fina kaffekoppar och assietter du har nu! :)
    Gillar verkligen Lexingtonbilden med sängen!
    Ha en skön kväll!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  3. Men så ljuvliga bilder. Härlig dag ni haft. Och du vilka vackra koppar. Men Whiskey är inte min grej, fruktansvärt. Har smakat en gång. Ha de så mysigt i soffan nu min vän..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Vad fint. Dit skulle jag också vilja åka. Var till Marstrand i fjol och blev alldeles förälskad. Jag vill dit igen. Härliga dagar. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina bilder!! Livskvalitet ja det är viktigt!! Jag gillar verkligen kaffemuggarna... Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Ja, det var härligt på Rhodos!! Rhodos stad var vi inte i, så det kan jag inte uttala mig om, Ixia, staden där vi bodde var inget att ha direkt, men staden på grann-ön var ju en fantastisk idyll! Smögen är också en idyll!! I vackert väder ett paradis! Länge sedan jag var där nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika