torsdag 30 maj 2024

April…Mors Dag...och snart Juni!!

 God eftermiddag på er!

Alltså vilket väder vi haft! Sol, varmt och blåst faktiskt lite utomlandskänsla!!

Men nu är vi inne i en liten regnperiod känns det som! Även om det är skönt ute så har det regnat och åskat en hel del!

Ja då är snart även Maj månad slut och om ngn dag är vi inne i Juni!

 Vad har då hänt sedan sist?

Jo min yngsta har fyllt år…


Sedan har jag fikat, på Stallgården, Göksäter och Lejas, även på Snäckan och E H…





Någon gång fikar jag själv, men det är egentligen sällan! Jag har ju goda vänner som också gärna fikar!!

En av dom ljuvliga dagarna var jag hemma hos L, vi satt ute och njöt, dels av vädret men även av rabarberpajen..



Eftersom vi har haft så fint väder, så exploderade ju all grönska!










Är så synd bara, för allting blommar ju över så snabbt!

I söndags var det Mors Dag! Men jag började med att fira min lilla mamma redan på lördagen…


Var ett strålande väder, så vi kunde sitta ute och fika!
Tänk för snart ett år sedan bröt lilla mamma lårbenet, och från att varit så pigg och rörlig, hamnade hon i rullstol! Fick hon då hjälp med gångträning?
Självklart inte!!
Utan envis som hon är sa hon helt plötsligt..Nu tänker jag inte sitta i den här stolen längre!! Sagt och gjort, upp på benen igen, och idag går hon med sin rollator!! Fantastiska lilla mamma!!

Sen var det söndag och då tog jag med…

Och lite kakor.. åkte hem till min äldsta och dit kom även min yngsta. Så då firade vi Mors Dag där!

Av alla rosor som finns, så tycker jag att gula är det vackraste!
Jag fick även att döttrarna och jag skall hitta på någonting som jag får bestämma!

Igår var jag faktiskt och röstade till EU valet, tänkte att i år är det faktiskt en självklarhet för mig!!

Ja mina vänner, jag har givetvis även haft och även idag har Loke! Världens ljuvligaste, finaste och snällaste vovve! Tänk så mycket kärlek det finns i dessa vovvar!

Så nu har det faktiskt slutat regna och solen skiner, så vi skall strax gå ut och ta en promenad!

Så jag önskar er alla en fortsatt fin dag!
Var rädda om er och varandra!!
Kram Annika




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika