onsdag 8 mars 2023

Oväder..!!!

 God förmiddag!

Idag skiner solen från en klarblå himmel, och det var kallt i morse -11c.

Lite skillnad från igår, för då hade vi ett riktigt snöoväder! Det började tidigt på morgonen. Snöade fint, fint och BLÅSTE..

Så här såg det ut på morgonen, sedan ju längre dagen gick  blev det nästan som en vit vägg, så jag såg inte ån nedanför.

Men kan ni tänka er, trtots så dåligt väder och väglag skulle A-L och jag ses på Torp, och självklart gav vi oss bådas ut!

Vi fikade och gick sedan och tittade lite i butikerna, och kan säga såhär!!

När jag skulle hem ångrade jag mig verkligen, att jag åkt! Såg knappt ngt framför mig, så snöade och blåste det.

Väl hemma fick jag skotta mig in i garaget, låg en driva utanför dörren!

I staden där jag bor, är snöröjningen under all kritik! Jag brukar skriva det, och jag förstår inte att det på alla år har blivit bättre!!

Som igår, där visste vi ju för flera dagar sedan att det skulle bli oväder, men ändå fungerar det inte!

Förra veckan var jag hos bästa K på fika. Är alltid en ”lisa” för själen att komma dit..

Sen på torsdagen var min förra granne hemma hos mig. Hon hade med en ljuvlig bukett..

Vi har genom åren skojat om att hon är min ”bonusdotter”och ibland känns det faktiskt då!

Ja och annars då? Jag var hos lilla mamma i lördags. Fick ljuvlig middag och efterrätt! Skriver det igen. Hon är helt otrolig, på att laga god mat, och att hon ändå kan greja som hon gör trots sin rygg och sitt ben!

Sen på söndagen var det skidor på tv hela dagen. Då gällde det att mysa till det lite…

Sen har jag givetvis haft Loke och även hälsat på äldsta och hennes familj! Så ljuvligt med dessa små Älskade barnbarn!!

Just nu har jag fikat och sitter och lyssnar på Loke som ligger och drömmer! Älskade vovve!

Men nu mina vänner önskar jag er en fortsatt fin onsdag!

Var rädda om er och varandra!

Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika