tisdag 28 mars 2023

3 år och Goda vänner..!!!

 God eftermiddag denna strålande tisdag i slutet på mars!

Tänk att nu är  snart även mars slut, så fort det går, och egentligen tycker jag att vi borde haft början på vår!

Men det har snöat lite av och till de senaste dagarna, men som tur är, har det töat bort!

Kan ni tänka er, att i fredags fyllde mitt äldsta barnbarn 3 år och i lördags var det kalas.

Vi var ganska många där och det avspeglade sig på alla paket. Så hon fick öppna i omgångar! 

Ja annars har jag gjort det jag är bäst på! Fikat med mina goda vänner!

Säger det igen!! Jag är så glad och tacksam för mina vänner och dom jag umgås med, är verkligen just goda vänner! 

Man lär sig ju förhoppningsvis genom åren, vilka vänner man skall ha kvar och vilka man inte skall ha kvar!


Bästa A och jag var på ”Råg” en dag. Lite annorlunda inredning, och kanske inte min smak direkt, men blåbärspajen smakade bra, och det är kul att ha varit där!

A och jag bodde grannar när jag var nyinflyttad där jag bor nu, och eftersom hon är mycke yngre än mig, så har det blivit att jag kallar henne ” bonus”. Känns som att hon är en äldre dotter till mig!

Sen har A-L och jag varit en tur till Göksäter, alltid kul att se om dom fått in ngt nytt!


Handlade inget speciellt denna gången.

Sedan har jag fikat med min äldsta goda vän A-C, och vi sågs på Torp


Vi har alltså, som jag skrivit tidigare! Känt varandra sedan 1977, och det var en ren slump att vi träffades! Vi gick på samma skola i Stockholm och vid ett tillfälle skulle vi åka med samma killar hem. När vi då började prata visade det sig att vi hade börjat samtidigt och skulle även sluta samtidigt!
Så på den vägen, är våran vänskap! Fantastiskt och så glad att ha henne i mitt liv!

Kan ni gissa vad jag har gjort mera? Nej det är ju inte lätt! Jo jag har bakat!


Alltid gott att ha!

I lördags var det ju våffeldagen! Så efter kalaset undrade L om jag ville komma på kaffe, och gissa vad hon hade gjort..?



Jo just det..våfflor!! Sååå gott!

Jag har även varit på kusten! Hur mycket hinner man egentligen med!! Ha ha..jo hur mycket som helst!
Min lilla mamma hade bitit sönder en tand, så jag hjälpte henne till tandläkaren. Lilla mamma! Så duktig hon är och tanläkaren var så imponerad av henne! Även jag är det så klart!!

Nu är det bara en fika bild kvar..ha ha


K och jag sågs på Torp igår. Är också en god vän som jag känt länge! Brukar skriva att det är ” en lisa för själen” när jag är hemma hos henne. 
Vi har känt varandra sedan i ölrjan på -80 talet, och är också en fantastisk vän!

Ja nu har jag skrivit om några av mina vänner, och i morgon är det dags att träffa en annan, och vi ses som vi brukar på Stallgården.
Sen på torsdag skall jag byta till sommardäck..kanske inte så bra för det verkar bli snö då! När jag sedan kommer hem igen, kommer L på kaffe. Henne träffade jag i slutet på -70 talet el ev i början på -80. Hon jobbade på den 
arbetsplatsen  jag kom till när jag var klar med min utbildning!

Det var det jag hade idag och om en stund skall jag gå ut med Loke!

Ha en fortsatt bra dag och var rädda om er och varandra!

Kram Annika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika