tisdag 3 januari 2023

Julafton..Nyårsafton..och snart äldsta Dotterns födelsedag..!!!

 Godmorgon!

Vaknade upp i morse till ett vintrigt landskap! I går kväll regnade det, men under natten tills idag har det snöat!Det skall tydligen bli mer snö, och det hade varit mysigt om det fått ligga kvar ett tag!

Ja då var det nytt år igen, och vi skriver 2023. Åren gåt så fort och ibland känns det som att jag inte hinner med!

Då har min bästa högtid, alltså julen redan passerat, och på nyårsdagen tog jag bort bl a alla tomtar. Jag har kvar granarna, men den ena tar jag bort ikv.

Julafton var en lugn och så mysig dag!

Åkte på morgonen till min yngsta med familj och lämnade en blombukett. Sedan vidare till lilla mamma, och där firade vi sedan lite julafton…

Var en vacker solnedgång…

Vi åt lite gott och sedan bytte vi julklappar. En ljuvlig julafton!

Juldagen åkte jag och hämtade lilla mamma, och så firade vi ”Julafton” hos min yngsta med familj. Även min äldsta med familj var givetvis med!

Vi åt julmat..fikade…i år blev det en snögubbe 😄


På kvällen, körde min yngsta hem lilla mamma, och jag åkte med som sällskap!
Det var helt fantastiskt att min lilla mamma kunde och orksde vara med!
( nu har det hänt ngt som ni ser med texten, men den får vara såhär i detta inlägget)

Ja sedan har jag ju fikat som jag brukar och det är alltid så mysigt! 
Sedan har det ju varit Nyårsafton…   
                             

Det var även en lugn Nyårsafton. Jag åkte till Torp på fm och fikade och där fick jag sällskap av A-L och hennes man. Kvällen spelade jag Bingolotto, men måste säga, att det var sämsta Bingolotto programmet jag varit med om! 

Ja det var jul och nyårshelgen!

Kan ni tänka er..ikväll för 37 år sedan åkte vi till förlossningen. Var en halkig resa och det var så mycket snö!
04.22 i morgon bitti föddes så min förstfödda älskade dotter❣️
Tänk..37 år sedan!!!

Nu önskar jag er alla, en fortsatt fin dag och jag skall strax ta promenad med Loke!

Var rädda om er och varandra!
Kram Anniks


1 kommentar:

  1. Hej :) Det är alldeles för länge sedan som jag kikade in hos dig, men alltid lika trevligt. Att vara sjukskriven har sina fördelar, mer tid till sådant som jag annars inte tar mig tid till. Du ser ut att ha det bra. Så mysigt med jul och nyår, synd att det går så fort bara. Har inte börjat ta bort något ännu, har ingen brådska, tar det när jag känner för det. Känns viktigare att komma ut medan det är ljust.
    Sköt om dig. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika