onsdag 19 januari 2022

Mysiga dagar och att ”Stå på öronen”..!!

 Godmorgon!

Är det bara jag som tycker att det är så mörkt på morgonen!? Känns när jag går upp, som att det fortfarande är mitt i natten!

Hur har ni det annars tro? Hade varit så intressant att veta, var ni som läser min blogg bor, och hur ni har det!

Här rullar dagarna på som dom brukar! 

Jag var hos lilla mamma i lördags och det var så mysigt! Hon hade varit uppe vid 07.00 och gjort en äppelpaj..jag säger då det! Sen bjöd hon på middag som också var så god, hon är så duktig min lilla manma! Vem kunde tro det för 1 år sedan att hon skulle bli så pigg!?

Vad gjorde då jag när jag var där? Skulle inte byta gardiner vilket hon var noga med att påpeka, men jag gjorde det ändå. Jag behöver inge gå längre än till mig själv, om jag inte hade kunnat byta så hade jag varit så tacksam om ngn gjort det åt mig!

Sen att nacken tar stryk det vet jag, och det är någonting som jag har levt med så länge! Började ju för några veckor sedan hon sjukgymnast, just för nacken och jag hann få laserbehandling en gång, sedan blev hon tyvärr sjuk i Corona. Men nästa vecka är det förhoppningsvis dags igen!

I söndags var jag redan kl: 09.00 på Stallgården, där jag mötte upp bästa A för en fika!


Som ni ser var det folktomt när vi kom, men sedan ändrade det sig snabbt!

Ja vad har hänt annars? Jo jag har träffst flera goda vänner och fikat och sedan har jag ju denna goding några gånger i veckan…

Han var med mig i bilen igår då jag var på vårdcentralen och fick B12. Han är så duktig, sitter där i framsätet och väntar. Förut fick jag ju B12 varannan månad men nu har det gått nästan 3 månader sedan sist, och det beror på att värdet varit så högt innan. Nu togs det blodprov igår igen, innan injektionen för att se så det ligger på en normal nivå!

För en vecka sedan nör jag var ute med Loke, så var det så halt och vad tror ni hände?? Jo han drog till och plötsligt låg jag där på marken

Kan säga att det gör ont och har inte blivit bättre! Men jag kan gå och sitta rätt så bra! Inte nog med att jag slog mig, utan där jag ramlade var det givetvis hundbajs. Varför kan man inte som hundägare ta upp efter sin hund!

Tack och lov att min yngsta har tvättmaskin så där hamnade mina kläder!

Efter detta tyckte jag att jag var värd..


Nu mina vänner skall jag ge mig ut i blåsten på en promenad med Loke!

Så jag önskar er alla en fortsatt bra dag!
Var rädda om er och varandra!
Kram Annika






1 kommentar:

  1. Jag bor i mellersta Norrland, Strömsund i Jämtland ;) och jag mår bara bra.
    Jobbar och jobbar lite till.
    Så typiskt att du ramlade i hundbajset, hur höga är oddsen?
    Jag håller med om att det är alldeles för många som inte tar upp efter sina hundar. Det är så slött.
    Krya på knäet och kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika