torsdag 3 juni 2021

Mors Dag...Faster finns inte längre..

 God förmiddag på er!

Ännu en ljuvlig dag! Tänk att sol och värme kan göra så gott! Lättare att gå upp på morgonen ( även om jag aldrig har svårt för det) och framförallt ljust länge på kvällen!

Dagarna rullar på här som vanligt och jag har fikat med goda vänner både på Stallgården och Lejas.



Jag har även varit ett par svängar till kusten och hälsat på lilla mamma! Jag är så glad att det går bra för henne, och nu har snickaren fixat trösklarna och uteplatsen!







Alla vackra blommor som mamma har i ena rabatten, det har verkligen blommat och varit fantastiskt! Sen bilden i mitten är från i tisdags då jag hade gjort en rabarberpaj som vi smaskade på!

I lördags tjuvstartade vi med Mors Dag!


Då kom min älsta dotter med familj och vi hade en så mysig dag! Tänk så fort tiden går, mitt älskade lilla barnbarn har blivit så stor. Ännu mer märker jag hur fort tiden går, för hon går och ”pratar massor”!

Sen var det söndag och då åkte jag till mamma på fm och på em var jag hos min yngsta med familj och där blev jag bjuden på grillat. Var så gott och en ljuvlig eftermiddag!



Jag fick så vackra rosor! Men vet ni vad!! Av mina döttrar fick jag..att vi skall gå på Liseberg nästa vecka!!! Hurra så glad jag blev!!

Jag har ju även haft Loke en del och som jag älskar denna vovve!


Ja sen hände ju det i fredags kväll, som jag väntat på det sista att det snart skulle hända!
Min faster flyttades från lasarettet i torsdags, till ett korttidsboende. På fredag eftermiddag ringer de till mig, och säger att hon är så sjuk.
Jag åker givetvis dit, och hon är inte kontaktbar. Jag är nog där runt 16.00 och klockan 23.00 somnar hon in. Det var så skönt för henne, att få somna in  för hon har varit så dålig det sista!
Ja så nu har jag en del att ordna med, eftersom jag är hennes närmaste släkting!
Men jag har iaf kommit så långt..att jag varit på begravningsbyrån och ordnat allt där! Så begravningen blir 23:e juni.

Nu önskar jag er alla en fortsatt fin dag!
Var rädda om er och varandra! Kram Annika








1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder och härliga dagar :) Man kan inte bli något annat än glad.
    I bland är det det skönaste att få somna för gott, när man är dålig och kanske har ont. Det är inget liv.
    Vad kul att få åka på Liseberg :)
    Önskar dig en riktigt trevlig och fin helg. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika