lördag 6 mars 2021

Familjen samlad..och Lilla mamma..!!

 Hej på er!

Då har vi ny månad igen och faktiskt har vi kommit in några dagar i mars. Vi har haft en del sol men vinden är kall och på nätterna har vi fortfarande frost!

Ja mina dagar rullar på, jag träffar vänner och i torsdags var jag hemma hos A-L och kan ni tänka er, vi satt ute i solen, och där vi satt, var det lä och +27 c underbart!

Sen har jag varit hos lilla faster, och där är det ungf som vanligt, men varje gång jag är där, tänker jag på hur jobbigt det måste vara, att ha problem med andningen. Men hon är precis som min pappa var, klagar aldrig utan det är som det är! Jag tror att även jag har fått en "släng" av det för jag brukar heller aldrig klaga, på värken jag har eller hur ont det gör. För min del finns det ingen anledning, hur kul är det att umgås med någon som bara klagar!

Förra lördagen var en riktig mysdag! Jag hade mina döttrar med familjer här på middag! Älskar detta, att greja lite mat och sedan att vi samlas och sitter och pratar. Sen det bästa av allt är att se utvecklingen på mitt älskade barnbarn. Alltså hon är så ljuvlig och så rolig, detta lilla liv. Då ställer jag mig frågan igen..hur fort går inte tiden? Tänk snart fyller hon 1 år!!

När jag sedan vaknade på söndagen plockade jag ihop rester från lördagens middag och så åkte jag hem till mamma. Köpte även med mig semlor på vägen, så vi fikade när jag kom fram. Men började på kyrkogården, där jag tog bort granriset och hjärtat som mamma gjort. Jag tycker att nu är det så långt fram så nu behövs det jag tog bort inte längre. Blir väl att jag åker dit om några veckor igen och då skall jag sätta några påskliljor.

Vad gjorde jag då sedan hos mamma? Ja allt det där jag brukar göra, gardinbyte, dammsugning osv. Min förhoppning är, att när jag kommer dit så kan vi bara umgås, vilket jag tycker skulle vara så trevligt.

Vi har även haft möte med bistånd och hemtjänsten, så nu hoppas jag att allting, en gång för alla kommer att fungera! Hur är det då med lilla mamma? Hon är numera uppe hela dagarna, sedan går värken upp och ner! Hon har sjukgymnast som kommer en gång i veckan och ger akupunktur, sedan medicinen som hon äter gör ingenting!!! Nu skall läkaren komma hem till henne på måndag och titta på hennes fot..äntligen och så hoppas jag att han har ett annat alternativ på medicin!!!

Jag har ju sedan många många år B12-brist, vilket jag fått sprutor för varannan  månad. Den nya läkaren jag har, tyckte att  jag skulle börja med tabletter ist för att injektionerna, eftersom de inte är bra! Jag har ätit tabletter tidigare men fått nässelutslag, men tänkte att nu testar jag igen.

Hur gick då detta?? Inte alls fick en fruktansvärd klåda och huvudvärk! Så nu är jag tillbaka på ruta 1 och skall få injektion i slutet av mars. Är synd att det inte fungerar med tabletter, för då hade jag ju fått ett jämt intag!

Ja vad har hänt mer då? Jag har haft älskade Loke och även varit hos frissan och klippt mig lite kortare! Om jag är nöjd? Ja faktiskt! Kanske att det kunde vara lite kortare vid sidorna, men det får jag fundera lite till på!

Ja mina vänner, det är en resumé av det som hänt..och bilder?? Nej inte fortfarande!

Jag önskar er alla en fortsatt fin dag!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


Ps..lägger upp en gammal bild från Sankt Görans Ö



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika