söndag 21 februari 2021

Pension...och Livet går sin gilla gång...!!

Hej på er!

Vad är det som händer, tiden rusar iväg och ser ännu en gång att det var ett tag sedan sist! Kan fortfarande inte ladda upp med bilder vilket är så trist! 

Här är allting som vanligt och vad det gäller Corona tycker jag det blir värre och värre, iaf med alla dessa mutationer! Sedan undrar jag ännu en gång...Var är vaccinet?? Det är väldigt väldigt tyst i alla fall här i stan. Men lilla mamma har fått sina två sprutor och det är ju jättebra! Sen bor ju vi i olika kommuner!

Lilla mamma ja..vi har minskat ner antal besök och hon är uppe det mesta av dagen, sedan går det upp och ner med värken i benet. Hon har fått lite ny medicin så får vi se om det hjälper. I morgon skall vi ha möte med hemtjänsten och biståndet, och det skall bli så intressant! Tror ni att jag har mycket att säga och fråga om?? Ja verkligen. En sak är att bifalla allting som mamma behöver hjälp med, men det skall sedan omsättas i praktiken!

Annars har jag som vanligt, fikat med goda vänner och jag har haft Loke.

Jag har funderat lite på detta med pension och hur vissa ställer sig till det! Jag har ju haft pension i så många år, men i höst är det dags för den "vanliga" pensionen! Fattar ingenting ..ha ha är jag verkligen så gammal? Ja i ålder men för övrigt, känner jag mig som att jag är runt 45!

Jag har ända sedan jag fick pension sett till att fylla mina dagar och när söndagen kommer så vet jag vad som händer i veckan som kommer. Det passar mig och eftersom jag är social så vill jag ha det så.

Däremot har jag ju hört och märkt att en del som skall gå i pension i år har panik inför det! Jag har ju svårt att förstå det, är man pigg och frisk så kan man ju tex skaffa sig ett extra jobb, och Du gör det bästa av varje dag!! Det gjorde jag för några år sedan. Jag började att vara ute i butiker och "dema" mat bl a. och det var jättekul. Men sedan  slog pandemin till och det har inte blivit någonting av det, och det är ju förståeligt!

Så om du som läser detta snart skall gå i pension, är mitt råd..Planera dina dagar och lev här och nu!

Önskar er alla en fortsatt fin söndag!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika

 

1 kommentar:

  1. Hoppas att mötet med bistånd gick bra :) Vi har en del att göra med bistånd här eftersom det är de som tar beslut om korttidsplatserna, bla där jag jobbar. De är bra att ha att göra med, men det kanske är skillnad när man är anhörig?
    Skön inställning till pensionen :) Man ska njuta och må gott.
    Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika