måndag 11 november 2019

Lilla Loke...och Julkänsla....!!

Tänk att det är likadant varje år, just denna tiden längtar jag så efter julen.

I går snöade det lite och då passade jag på att baka lite, blev bl a...

 Så gott att fylla med grädde, sylt eller färska bär!!

Men måste ju egentligen börja detta inlägg med att hälsa lilla Loke välkommen hem till min yngsta och hennes man!
Underbara lilla ljuvliga labbe!!





 Jag fick förmånen att passa lilla godingen för en vecka sedan...
 och som tack fick jag en ljuvlig bukett!!! Tackar för den igen!!

Annars har jag träffat A-L, Agneta. Liselotte och Jane, ja inte samtidigt då utan olika dagar och självklart har vi fikat!

 När jag var på Ikea för ett tag sedan såg jag denna glas gran, och kan ni tänka er hur jag fantiserade vad jag skulle ha i den...pepparkakor eller polkagrisar..eller varför inte en ljusslinga!
Så när jag äntligen hade bestämt mig för att köpa den..då var det givetvis tomt i hyllan!!!
Pratade då med en anställd som kan ni tänka er...hittade en! Blev jag lycklig?? Ja självklart..men som vanligt!! Att jag aldrig lär mig att köpa det direkt!

En kväll förra veckan åkte jag till Vbg med mina vinterdäck, och när jag lämnat dem, gick Maria och jag till det nyöppnade E H och tog en kvällsfika!

Jättetrevligt och det var så längesedan som vi sågs!

Sen har jag varit på Kongahälla köpcentrum...och det är alltid så trevligt att åka någon annanstans och kika runt lite...

Ja ni ser ju, det är ungefär som vanligt! Fast veckan som gick var jag inte mycket hemma!
Jo jag har ju jobbat också. Var ett tag sedan sist..men nu var det dags på Coop Torp. Lite folk, och en av de anställda sa, att så här är det fram till advent eller Lucia.

Lördagen fick matte och husse lite ledigt, så då passade jag lilla busfröt igen!
 Han ser livsfarlig ut där han ligger...ha ha...

Jag har väl för övrigt gjort det man brukar, tvättat, städat, strukit  ja ni vet ju hur det är!

Nu önskar jag er alla en fortsatt fin måndag!
Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Åååå vilken sötis :) Förstår att du mer än gärna passar honom. Gosa och mysa :)
    En sådan där julgran skulle jag också vilja ha. Men det är 23 mil till närmaste Ikea.
    Ha en fin vecka :) Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika