onsdag 27 november 2019

Göteborg...Julmarknad....Övernattning..och Gråväder!!!

God eftermiddag!

Nej nej...återigen nej! Jag har inte glömt er läsare och jag har heller inte slutat att blogga, men det har varit ett par hektiska veckor!

Tänk jag har inte varit här sedan den 11:e..oj oj..och det har hänt så mycket!

Kan ju börja med vädret! Jag kan inte förstå hur många nyanser av grått det finns? Idag är det både grått, dimma och duggregn..men vad gör det? Man får mysa till det med massor av ljus!

Jag tycker ju inte som många andra att just detta vädret eller mörkret är svårt! Jag gör det bästa av varje dag!

Då skall vi se...då är vi på den 12:e november!

Tidigt på morgonen i regn blev jag upphämtad av A-L och J. Hon och jag blev avsläppta på tågstationen och så åkte vi tåget till Göteborg! Vi hade en så mysig heldag där!

 Började med frukost på Brogyllen, efter det gick vi en långpromenad och var bl a i Haga.
Efter flera timmar tog vi så tåget hem!

Sen har jag självklart fikat med Liselott.

Så har jag även varit en del hos min yngsta, och förra helgen var hennes man inte hemma så då sov jag över där. Vi hade mysfredag med tacos och julfilmer..underbart!
För att hon sedan skulle få sova en hel natt, så hade jag sällskap hos mig...

 Underbara busiga lilla valp! Men han var så gooosig på natten...var ute en gång och sedan sov han nära nära mig!

På lördagen hade vi bestämt att åka och fika och på Stallgården får man ha med hundar. Där var så mycket folk men vi fick en jättebra plats..och gissa vem som sov sig igenom hela fikastunden, trots många högljudda personer...jo lilla Loke. Så duktig han var!

Sen har jag haft besök av "bonus" min förra granne! Är så mysigt att ses och jag fick en vit amaryllis av henne!! Jag blev så glad. Många goa skratt och mycket prat!

Sen på tisdagen var jag först hos min yngsta på frukost, sedan hem och bytte om innan det var dags igen för tåget till Gbg. Denna gången mötte jag upp min äldsta! Vi fikade och gick lite på stan..alltid så mysigt att ses!! Mina döttrar som ni redan vet är ju det bästa som jag har!!!

För en vecka sedan hade jag några av mina gamla arbetskamrater här. Åhh så kul att ses under lugna och avslappnande förhållande!


 Glögg med tillbehör...
  Tacopaj, sallad och lite tillbehör även där....
 Tackar igen för fina presenter!!

Fredag morgon var jag i Vbg strax efter 08.00 och bytte till vinterdäck. Eftersom det gick så fort och jag hade tid över passade jag på att gå till EH och äta frukost!
 Efter det åkte jag till Maxi på Överby och demade.

Sen på lördag förmiddag hämtade jag min yngsta och så åkte vi till Tjolöholm på julmarknad!
Så mysigt! Men det var inte så många utställare som det var för några år sedan när mor och jag var där.
Men spelar ingen roll, för det räckte absolut.
 Slottet är så vackert och även omgivningarna!

 Tomten stod och vinkade på balkongen åt alla barn..och så kul för en mamma gick förbi mig med sina små grabbar och de vinkade självklart...Den yngsta killen säger då..." Mamma, tänk att tomten känner igen mig"! Så gulligt...

 
 Detta var Dicksons valspråk..."Mot himlen"...

 Fika gjorde vi självklart....

Pepparkakspannacotta med saffran...det var så gott!!! Mums....tackar för fikat!
Var en så mysig heldag med min yngsta!!!

Har även varit hos A-L och blev bjuden på god lunch..Sen har Karin varit här på fika.

Ja som ni ser, så har jag haft lite att pyssla med och det har varit så mysigt! Älskar ju att ha mycket runt mig.

Jag har också hunnit med att vara hos doktorn. Det togs lite prover och sedan fick jag remiss för att röntga nacken..och det har jag gjort, men inte fått ngt svar ännu!

I morgon kommer A-L och på fredag morgon åker jag förmodligen till kusten. Skall gå med på begravning, till mammas granne!

Om ni orkat läsa allt detta så är ni duktiga för nu blev det väldigt långt!

Önskar er alla en fortsatt fin eftermiddag och kväll!
Var rädda om er och varandra!! Kram Annika






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika