söndag 16 juni 2019

Snart Midsommar..men först en liten Resumé....!!

Hej på er!

Har ni orkat vänta på ett nytt inlägg?? Jag hoppas det, för här är jag igen!!

Ja vad har jag då gjort, dessa dagar eftersom jag inte varit här?
Jo jag har bl a varit på kusten.

Vädret..tja det har varit växlande och som det har BLÅST!! El det är ju som vanligt här. Men i dag är det Varmt och mulet.

När jag var ute i morse och sprang var det nästan + 19 c...ljuvligt! I dag gick det så lätt..så jag sprang en riktigt lång sväng.

Jag har som vanligt fikat...och varit med de bästa på Två fröknar..alltså min yngsta och hennes man.
Sedan har jag givetvis fikat med goda vänner!

Åkte i tisdags mot kusten, men första stoppet gjorde jag hos min faster. Hon fyllde 92 år dagen efter men eftersom jag ändå var på väg så tog jag det en dag innan.

Tänk 92-år..det är en respektabel ålder! Hon är fantastisk..klarar sig själv..och har ett fantastiskt minne!
Är en fröjd att besöka henne.

Efter det åkte jag till A-L och sedan till lilla mamma.

Där har det som vanligt varit bra..så skönt att komma dit ibland..även om jag sover dåligt där. Men det får man ta.

En av dagarna..eller när det Blåste som mest, åkte vi till Lysekil.

Vi....


 På Björsells...

Det var så mycket folk, för det var skolavslutning och  så kul att se alla dessa uppklädda barn, föräldrar och släkt...

Även Hamnbageriet har fått besök....

Sen har jag fikat..och ätit...


 Hos lilla mamma!!

I går blev det ett spontanbesök, som blev bestämt kvällen innan...Jag tog tåget till Göteborg, där jag mötte upp Anki.


 Ett fantastiskt väder och så varmt...hela stan var prydd av dessa flaggor  då det är
West Pride ..och så mycket folk!

Vi hade bestämt att fika hos Mr Cake, som är nyöppnat i Gbg..men nej nej..det var så fruktansvärt lång kö..så vi gick tvärs över gatan ist.


Vi satt ute i några timmar. Pratade och pratade i munnen på varandra och skrattade..ja jag säger det igen..det är så trevligt att ses!!
Så tack för en härlig dag och givetvis även fikat. Anki och jag har känt varandra sedan -77 och tänk så mycket som har hänt under dessa år!

När jag sedan kom hem, åkte jag en snabbis på en 60-års uppvaktning.

Ja det var min resumé..och om en stund skall Lisa och jag åka till Överby.

Tänk nu är det inte många dagar kvar..så är det Midsommar..och jag hoppas att det kommer att bli ett fantastiskt väder!

Önskar er en bra dag!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika