söndag 4 mars 2018

Kusten eller inte??...Vår... inte ute men inomhus...!!

Att väder och väglag spelar en ett spratt, det vet man ju. Men veckan som gått har verkligen gjort det med mig!

Varit på väg flera dagar till A-L men som sagt vädret rår ingen på.

Packade min lilla bil i torsdags morse, för jag skulle till kusten och jobba på fredagen.

Kan säga att E6:an på vissa ställen var glashal! När jag då kom till Saltkällan, så snöade det som tusan. Stannade där en liten stund, och sedan vände jag hemåt igen!

Blev ju att ringa och maila några personer eftersom jag insåg att det inte skulle bli något jobb på fredagen.

Kändes väldigt skönt när jag var hemma igen.

Det blev ist en mysfika med A-L på Yerba!


Som tur är har det blivit lite mildare i morse var det bara drygt -7 c och snöar inte.
När denna tiden börjar komma känner jag en stor längtan efter vår...


Tänkte på det härom dagen, att för några år sedan satt jag ute och fikade på Lejas i slutet på mars. hade då linne och kortbyxor på mig!

Annars har jag fikat hos grannen, blev bjuden på ljuvliga tekakor till frukost! Alltid trevligt att ha goda vänner nära!
Fredagskvällen blev det varma mackor och ett glas rött och i går morse var det frukost här.

Efter frukosten skulle vi fika någonstans och då hamnade vi på ett Café i Trollhättan som heter Gillet.


Inredning i gammal stil och faktiskt lite mysigt! åt en munk som var så god.

När jag sedan kom hem tog jag fram receptet jag har på just munkar, och funderar på om jag skall göra det någon dag! Är ju så gott! Både laktos och glutenfri!!

Senare på em var jag hemma hos en vän, en liten stund. Vi har inte träffats på länge pga olika omständigheter.
Kan inte hjälpa det..men tycker lite synd om vederbörande!

Nu skall jag fortsätta se på Vasaloppet och sedan fortsätter det med längdskidor! Dagen är räddad...ha ha.

Blir även lite fikabesök här i eftermiddag.

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika