måndag 5 mars 2018

Att ändra mig...som person...!!

När jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret, ser jag att det snöar fint, fint..och det blåser! Är som snörök som blåser in!

I morse var det dags för tvättstugan. när jag åt frukost så bestämde jag mig för att gå till Yerba och sätta mig med en bok.
Det är så mysigt och "en lisa för själen"...men fy tusan det är så kallt där! I dag blev det verkligen påtagligt..vi som var där satt med jackorna, antingen på oss eller runt oss. förstår inte varför det är så kallt där!

När man sitter så som jag gjorde får man även tid att reflektera lite över saker och ting...vilket jag gjorde!

Började fundera på hur jag är som person...?? Nu börjar jag att låta djup..men nej ingen fara... bara funderade lite!

Hur är jag då??
Jag hoppas att jag upplevs som snäll, omtänksam, empatisk och social! Vilket jag själv tycker är det bästa dragen någon människa kan ha!

Men varför funderade jag då på detta..när jag vet hur jag är!??

Jo för nu är jag så trött på att jag alltid är den som hör av sig till vissa vänner! Jag finns alltid där när någon behöver mig..jag frågar alltid hur mina vänner mår, och de får prata av sig. 
Ibland tänker jag då.."Du frågar inte hur jag har det eller mår".

Men jag tror och det stämmer verkligen..att alla vet att jag har det bra och mår finemang!
För jag klagar aldrig..alla som jag har nära mig vet hur min kropp mår! Så jag behöver inte tjata om det!

Så vad blev då summan av denna fundering??

Jo, nu är det jag som kommer att göra som andra!! Sätter mig och väntar på att andra hör av sig!!

Sen om någon ev funderat på var C tog vägen efter alla år..så ses vi inte..och någon hade funderingar på var T tagit vägen..och vi ses heller inte..för han är numera gift!

Så nu kära blogg..har jag skrivit av mig lite!!

Om nu någon har läst detta inlägg, så önskar jag dig en fortsatt bra dag!!

Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika