tisdag 16 januari 2018

Vinterväder....???

God middag på er!

Började snöa i går kväll och i morse när jag gick upp så hade vi faktiskt fått lite snö!
Men vet ni vad?? Jo det regnar en hel del nu..och det är så slaskigt!

Alltså skall vintrarna vara så här framöver? Så trist! hade varit mysigt med lite snö och några minusgrader!
Ja ja..önska kan jag ju alltid!

Annars har det varit ett par lugna dagar! Fikat har jag så klart gjort, men annars har det varit väldigt lugnt!
Märks verkligen att det är januari..för det är så lite folk bl a på Torp.

I går hade jag en mysig eftermiddag hemma hos Ann-Louise. Är som jag brukar skriva, en lisa för själen att komma dit!

Det är även väldigt lite med jobb. Iof sig fick jag flera erbjudande om att dema bönpasta och veggo vilket jag tackade nej till. Det gjorde jag för att det känns meningslöst att stå och dema och ingen vill smaka.
Jag har ju min lön ändå, men det tar för mycket på min kropp, att stå i 7 timmar och inte ha någonting att göra. Är det många som smakar, går tiden fortare och jag hinner inte tänka på min kropp och mina leder!

Varför demar jag då överhuvud taget, om inte kroppen egentligen inte klarar det?
Jo helt krasst för att dryga ut min pension! Jag har ju haft pension sedan 2001 och vet ni vad..den är ungf samma som den var när jag fick den!!

Har allting annat också stått still...tänker på hyra, bensin, mat osv..?? Nej så klart inte!
Ni skall veta att det är lite jobbigt när jag hör de runt mig som pratar löneförhöjning och hur mycket det fått, och där sitter jag och vet..att jag har inte fått ngt mer i pension.

Ja ja nog om det..är glad varje dag jag kan ta mig ur sängen och tycka att livet är fantastiskt!!

Så nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika