lördag 14 oktober 2017

Jag är så Tacksam...och Blodvärde..!!!

Go kväll på er!

Här sitter jag i soffan och känner doften av ett nystädat hem..så ljuvligt!!

Men det var inte städning i mitt hem eller i förrådet som jag skulle skriva om..utan det där med Tacksamhet!!

Varje morgon när jag vaknar känner jag en Tacksamhet..även om jag sovit dåligt och varit vaken hur många gånger som helst!
Just bara detta, att kunna resa mig upp ur sängen varje morgon, även om det ibland går trögt. Så finns ändå Tacksamheten där..och att möta varje dag med en positiv känsla.

Nu låter det nästan som om jag håller på att predika lite..men det är inte meningen!

Jag är Tacksam som jag skrivit förr över mina vänner, men framför allt över mina döttrar, och att just dom valde mig som sin mamma!!
Självklart är jag även Tacksam över min lilla mamma...annars hade jag ju inte suttit här!

När jag ser och träffar mina döttrar..tänker jag alltid... De är vackrast i världen!! Både på utsidan och insidan!!

Kan ta två exempel!!

I går fick jag en swish av Josefine. Förstod ingenting?? Ringde då upp henne och undrade vad det var??

Ja säg det..sa hon..sedan sa hon " Men mamma du behövde ju nya kängor, så köp dom då, eller gör vad du vill för pengarna"!!
Kändes nästan som om jag skulle börja gråta...såå omtänksam Du är mitt hjärta...

 Så i morse åkte jag till Torp och köpte kängor!!
 Passade även på att äta lite frukost på Espresso House!

Vad var då det andra exemplet??

Jo förra året köpte Yohanna ett par stövlar till mig..vilket jag också behövde!! Likadant där.. Du är så omtänksam mitt hjärta!!

Vad har då annars hänt? Jag har fikat hos Liselotte och hos Jane. Josefine och jag har fikat på Torp..Mys!!
Jag har sprungit..och i onsdags var jag på vårdcent och fick....

 Så efter den lilla sprutan är jag på topp igen!

Jag frågade om mitt blodvärde..de två senaste gångerna när jag lämnat blod har hb:t varit 124..
Sist när jag var på vårdcent så var det 137..och 14 dagar efter 124 på blodcent. Ingen har ngn förklaring..utan nytt prov togs i onsdags..då var det 131..och det stämmer tydligen..eftersom jag nyss lämnat blod.

I går morse åkte jag hem till A-L och så åkte vi vidare därifrån på "roadtrip"..Denna gången blev det Lysekil....
 Vi började med fika på Café Kungsgatan. Dom hade byggt om..så oj..så mysigt det blivit...


Efter fikat gick vi en promenad..innan vi åt lunch på Havets Hus.

Avslutade sedan med kaffe hemma hos A-L. Ännu en underbar dag!!

Men nu mina vänner skall jag sluta..och som ni förstår så har jag så mycket att vara Tacksam över!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket du har hunnit med den sista tiden :D Mysigt att åka i väg och se och göra något annat. Många mysiga och trevliga fika och matställen. Önskar dig en fin vecka. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika