onsdag 20 september 2017

Hunnebostrand med omnejd.....Träffat goda vänner...och Firat en dag för tidigt!!!

Hej på er!

Hoppas att ni har det bra..och vad säger ni..nu är väl hösten verkligen på gång!?

Fast man kunde ju inte tro det förra veckan eller i helgen..inte heller i början på denna veckan..men nu är det grått!

Jag har varit så bortskämd med strålande sol och varmt i nästan en veckaI

Går tillbaka några dagar...förra söndagen var en slappar dag...måndagen tvättade och sprang jag...sedan träffades Agneta och jag på EH på Torp.
Vi slog rekord i långfika!! Såå mysigt!!
Tänk så mycket vi har att prata om..ljuvligt med sådana vänner!!

Tisdagen åkte jag till Ann-Louise...samma där..stannar länge och pratar och pratar...ännu en ljuvlig vän!
Därifrån åkte jag vidare till Hunnebostrand och till lilla mamma.

Onsdagen sprang jag...sedan var mor och jag på graven och satte blommor. Men fick börja med att tvätta gravstenen och plattan framför..pga allt gräs!!

Blir tokig..att dom inte kan sköta klippningen bättre!!
Skickade ett mail i går till kyrkogårdsförvaltningen...fick svar i dag..att ansvarig skulle prata med vaktmästaren.
Men vad hjälper det...har påpekat detta tidigare..hjälpte det?? Nej!!

Sen var vi i Kungshamn...

 och här har vi varit flera gånger och fikat..under veckan som jag var på kusten...


Sedan har jag sprungit varannan dag..precis som vanligt...

Fredagen var vi till Grebbestad, och Sjögrens i backen. Var även vägen om Tanums shoppingcentrum..men där var ännu mera tomma lokaler!

Lördagen åkte vi till Smögen, och som ni ser när vi kom dit var det nästan folktomt...



 Så här tomt var det när vi satte oss..men kan säga att efter en timma så var uteserveringen full...och även massor av människor på bryggan!

Söndagen bjöd lilla mamma på pizza på Bella Gästis...så mysigt!



Men jag har självklart inte bara fikat och ätit...jag har rensat ogräs...putsat fönster, bytt gardiner och matta..dammsugit..osv osv...

Sen däremellan har jag suttit ute på altanen/balkongen...
Som ni ser har ju vädret varit fantastiskt!

I går åkte jag hem...stannade på Torp och handlade..sen på eftermiddagen träffades Josefine och jag på Torp. Blev en mysfika på EH.
Kvällen var Lisa här.

Då är det dagen i dag...Tvättat och lämnat blod..kommer bara att lämna blod 2 ggr om året..eftersom blodvärdet var 124 igen...konstigt tog ju det för två veckor sedan på vårdcent..och då var det 137..vet inte vem jag skall tro..snart!

Sen har Ann-Louise varit här på fika...jag fick så mycket fina saker..och även en bukett med luktärtor..gissa om jag blev glad!!
Så vi firade mig i dag ist..för hon kan inte i morgon!

Men nu mina vänner skall jag sluta..och gå och lägga emellan tårtan.

Så jag önskar er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Vad härligt för er att ni har haft sol och värme. Det har inte vi här uppe i norr. Men hoppet är det sista som lämnar en, så jag går bara och väntar :) Kul att vi har hittat varandra på fejjan :) Trevlig helg. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika