onsdag 2 augusti 2017

Grattis Yohanna...och Augusti har gjort sitt inträde...!!

God eftermiddag denna soliga men Blåsiga dag!

Måste börja med att Gratulera  Yohanna till det nya jobbet!!

Du är fantastisk och jag hoppas att du kommer att trivas med de utmaningar, som det nya jobbet innebär!!

Hur har ni det?? Här är det bara bra! Tiden rusar fram och nu är vi redan inne i augusti!

Händer det någonting speciellt i denna månaden?

Jag tycker ju att varje dag är speciell..men det viktigaste denna månaden är att min lilla mamma fyller 85 år!
85 år...det är verkligen en respektabel ålder...förstår inte att hon är så gammal!!

Annars vad har jag hittat på??

Fikat hos Liselott, Lisa och jag har bl a varit på Snäckan men givetvis även fikat hemma.

 Denna bild är iof sig från Yerba..och där åt jag en ljuvlig nötpaj. Är så tacksam som jag skrivit förr..att alla deras pajer är laktosfria..och likaså grädden! Det är värt så mycket för mig.

Annars har de flesta bara maränger eller chokladbollar att erbjuda, och jag gillar inte någonting av det! Så då blir det bara en kopp kaffe på de ställena..och hur roligt är det??

I måndags var jag hos Karin och det var så längesedan så vi hade massor att prata om! Alltid lika trevligt att komma dit!

I går hade jag  besök av Nomor..jag har haft getingar vid sidan av min balkong..så jag har inte kunnat sitta där..och knappt kunna ha öppen balkongdörr...för då har jag haft dom inne!

Men efter besöket i går..så har jag inga getingar längre!! Så skönt!!

Sen har jag givetvis sprungit...går finemang och det bästa som finns...är när jag kommer hem..och äter frukost. Den smakar aldrig så gott som efter en löptur!!

Min absoluta favorit just nu är..Arlas milda yoghurt Grekisk!!

Från och med i dag och fram till lördagen så är det matmarkand här i stan..så ev skall Josefine och jag dit i dag..och i morgon Yohanna och jag. Får passa på med Yohanna..för hon bor ju i Gbg nu och slutar att jobba på IKEA i slutet av månaden..och sedan har hon fått jobb i Göteborg.

Men nu mina vänner önskar jag er alla, en fortsatt ljuvlig dag!

Var rädda om er och varandra!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika