söndag 18 december 2016

Postnord...kusten...och demat...!!!

God eftermiddag på er, denna gråa och dimmiga dag!

Detta väder verkar som det bitit sig fast här...grått..grått..och dimmigt!!

Ja då har det gått drygt en vecka, så jag får göra en liten resumé igen!

För en vecka sedan var jag hemma och fikade hos Yohanna. Så mysigt!
På måndagen kom Ann-Louise hit på frukost! Såå kul att hon kom till mig för en gångs skull! Sen gick vi lite på stan, och var och fikade på Yerba.

När vi sedan skildes åt, hämtade jag packning och lilla bilen så åkte jag hem till mamma.

Tisdagen var det Lucia, och då åt vi frukost till Lucia på tv. Sen måste jag ju bara varje morgon titta på julkalendern, för jag tycker att den är så mysig!

Vi gjorde sedan en del ärenden och var i Grebbestad på "Sjögrens i backen" och fikade.

Onsdagen demade jag på Ica i Kungshamn. Tycker så bra om den butiken och framförallt om deras fantastiska personal!!!

Det roligaste av allt, var att jag fick sällskap, för bredvid mig stod en kille från Dafgård och demade saffransknutar och munkar.

Torsdagen fikade mor och jag på Hamnbageriet och efter middagen åkte jag hem.
Stannade till en stund på en kopp hos Ann-Louise.

Fredag morgon åkte jag och tvättade bilen, och det var verkligen välbehövligt! Sedan vidare till Coop Torp där jag demade alkoholfritt vin.

Gick jättebra, men en av besökarna var bland de otrevligast jag någonsin träffat när jag demat!!!
Stod ett äldre par och lyssnade på honom, och när han gått, sa mannen att han tyckte det var stor skam, hur någon kunde bära sig åt så.

Den otrevlige hade så mycket synpunkter om det röda alkoholfria vinet...jag svarade bara " Att smaken är olika"
Säger då det...ibland undrar jag hur vissa människor är, och stackare om han hade någon respektive!!!

I går var jag på frukost hos Lisa, och vi har givetvis träffats och fikat under veckan. Efter frukosten åkte vi till Torp och IKEA.

Sen var det meningen för andra gången, att Josefine och jag skulle åkt till jul på Liseberg. Men som det regnade..så det blev ingenting av denna gången heller!! Blev Torp ist.

I dag har jag så varit på fika hos Liselott och sedan hos Lisa,

Då var det ännu en gång...Postnord!!
Jag är så jä....trött på detta företag!!!! Kan inte förstå hur dom fortfarande kan få sköta posten...efter alla klagomål som dom får!!

Ta tex min mamma, hon skulle få en duk med posten...hon fick ett kuvert som var öppnad i båda sidorna...och duken som skulle varit däri var givetvis borta!!
Hur tusan kan man lägga ett tomt, trasigt kuvert i en brevlåda??

Men då till mig...har ju gång på gång fått skicka mail, eftersom mina paket med demomaterial...ALDRIG kommer dit det skall..och paketen finns aldrig att hämta på Willy´s...

Men nu tog postnord mitt paket till nya höjder!!!

Kunde hämta det förra fredagen men för att gardera mig, var jag på Willy´s på månd eftermiddag.

Fanns det ngt paket??? NEJ självklart inte!!!!

Ringde då kundtjhänst och satt i kö..i 30 minuter!!!! När jag kom fram och frågade var mitt paket var...så sa tjejen jag pratade med..att hon skulle prata med sin kollega...när hon sedan kom tillbaka i luren..sa hon...
" Vi kan inte förstå, men det har blivit ett fel..så paketet har oturligt nog, skickats tillbaka till avsändaren"!!!!

Men hur i hela friden är det möjligt??? Är ingen ordning alls!! Så där stod jag utan demo material!!

Ja mina vänner, jag tror att många känner igen sig att det inte fungerar!

Men nu skall jag sluta..och önskar er alla en fortsatt fin 4:e advent!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Jag vill önska dig en riktigt trevlig, mysig och fröjdefull julhelg tillsammans med dina nära och kära. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika