onsdag 5 oktober 2016

Tanums shoppingcenter...Kusten...och Peugeot...!!!

God morgon alla fina!!

Nu märks det att hösten är här. Vackra dagar med hög klar luft.kalla nätter..ja vi har redan haft frost..och dagarna har blivit kyligare! Men vad gör det..jag älskar hösten!! Eller varje årstid egentligen!!

Som ni märker är det glest mellan inläggen, och jag märker att de flesta av mina "bloggvänner" inte längre är här..utan mest på instagram!

Men jag har ju detta som min dagbok bl a så här skall uppdateras!!

I torsdags BLÅSTE!!! det och regnade...då gäller det att förgylla sin dag, vilket jag gjorde på Lejas...

 Eftermiddagen tillbringade Josefine och jag på Torp, och på kvällen var Lisa och jag på modevisning.

Fredag morgon åkte jag till Tanums shoppingcentra för att "dema" Heinz ketchup och senap och givetvis även korv.

Coop butiken där är fantastisk..stor och fin och vilken personal!! Helt otrolig!!
Men vad hjälper det när det knappt är några besökare!

Under detta år som jag "demat" tror jag inte att jag varit med om så lite folk!Jag ställde mig frågan både på fred och lörd..hur kan dels denna affär gå och hur kan hela shoppingcentrat gå???

När jag slutade på fredagen åkte jag hem till mor och sov över där.

Så var då september slut, och tänk vilken månad det var....!!!!

Helt fantastiskt så mycket den hade att erbjuda! Men så är det ju "Min" månad!!!

Lördagen var jag tillbaka i Tanum, men var bara halva dagen. När jag sedan kom tillbaka till mor var jag helt slut!

Vi åt och sedan slappade jag hela kvällen. Himlen i lördags kväll var helt fantastisk!!


 Söndagen började jag med en tidig löptur..i ett tyst och öde Hunnebostrand! Tänk vilken skillnad på bara någon månad!
Sedan tog vi del lugnt..åkte efter frukosten på en liten roadtripp, till bl a Ramsvik..och Haby..

 Här på Haby var vi mycket när jag var liten och badade..och tänk..här lärde jag mig simma!
 Vi åkte vidare till Smögen..funderade på om Skäret var öppet, men vi sa..vi går ändå en promenad på bryggan...

 Så glada vi blev, när vi kom runt hörnet och Skäret var öppet!

 Sista helgen och dagen som dom hade öppet!

Efter middagen åkte jag hem..och på kvällen var jag hos T en stund.

I måndags morse var det så dags att åka till Vänersborg. Lämnad in min bil för det skulle bytas innertak, eftersom det läckt in vatten. Dom har aldrig varit med om detta tidigare...men någon skall ju vara den första..ha ha.
Jag nämnde också att det luktar bensin både utanför och i kupén..vilket dom skulle titta på.

Fick en lånebil..och på hemvägen stannade jag hos Lisa och fick frukost!
Sen kom lilla mamma, för hon skulle hämta sin bil från verkstaden. Vi åkte till Torp och BlomsterLandet innan hon åkte hem.
På kvällen var Lisa här.

Yohanna hämtade sin nya bil som hon köpt..så Grattis till den!!! och tänk efter flera veckor  så  var hennes gamla bil Äntligen klar!!! Tur att den verkstaden inte jobbar på ackord!!!

I går tvättade jag på morgonen och sedan var det dags för en löptur. När jag var klar, träffades Jane och jag så gick vi till Lejas.

Hämtade sedan Josefine vi  åkte till Vbg för att hämta min bil. Innertaket var på plats och dom hade även tittat på detta med bensinen.

Kan ni då tänka er...det var ett brott på bensinslangen!!!! Som en nära vän sa...Vilken tur att det inte hänt dig någonting!! Jo tack..det kan man ju säga...!!

Lite surt med dessa fel på en ny bil..men nu är det fixat..bilen är nytvättad och fulltankad! Så det Tackar jag för!!

Jag skall i dag sätta in en sprayburk i bilen under några minuter..och den skall då neutralisera lukt och bakterier från ac:n.

Efter att vi hämtat bilen åkte vi till Överby och fikade, även Niklas kom dit.

Då var det onsdag..och nu skall jag fixa till mig och sedan åka hem till Ann-Louise!! Blir en vacker dag även i dag!

Så mina vänner, nu önskar jag er alla en fortsatt ljuvlig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Jag är kvar än i blogglandia :D ;) Önskar dig en bra dag!
    Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika