onsdag 7 september 2016

Att njuta av livet....!!!

God middag på er!

I bland slår tanken mig..att trots hur jag mår i min kropp, saker som händer i vardagen tex tvapparater som krånglar eller ny bil som har en missfärgning i taket (inne i kupén)...eller vänner som inte är bra för mig..som tar mer än dom ger (vilka jag gjort mig av med)..så är livet Fantastiskt!!

Sen hur det blir eller vad man gör livet till, mycket av det kan du ju styra själv..jag lever efter pappas motto
" Att hur jobbigt saker och ting än kan verka, så löser det sig alltid på ett eller annat sätt "!! Jag tycket att det är ett bra motto!!

Värst vad jag blev djup...men nu åter till dagarna som passerat!!

Eller först skall jag ger er en uppdatering på hur mina döttrar mår efter trafikolyckan!

Yohanna jobbar och hon klarade sig ju ganska bra, även om hon haft ont i sin rygg, så är det iaf "bra" just nu.
Josefine däremot fick ju ta emot den största smällen, så hon jobbade ett nattpass, sedan blev hon sjukskriven igen tills i slutet av september. Ont i nacken och yr...jag hoppas att det snart blir bättre!!!

Ni kan inte ana vad jag egentligen tycker om han som körde på dom...de orden och tankarna  passar sig inte här!!!

Men nu tillbaka till lördagen!

Sprang på morgonen, sedan var det frukost hos Lisa! Efter det åkte vi till minneslunden där hon satte blommor och tände ljus.
Vi tillbringade sedan hela eftermiddagen på Överby!
Fikade och åt middag..så det var en riktig mysdag!

Söndagen var Liselott här på fika...vi satt på balkongen och det var så varmt..för helgen och månd, tisd har det varit underbart väder!
I dag är det alla nyanser av grått..men varmt!!!

Åt middag och satt och läste hela söndagen å¨balkongen!
Så mysig dag!!

Måndag..sprang jag och tvättade.
Fikade sedan med Jane på Lejas och efter det hämtade jag Josefine så åkte vi till Göksäter!
Handlade lite och vi pratade även en stund med Karina..självklart fikade vi också...

 Kaffe, räksmörgås och sockerbulle..40 kronor!! Det kan man knappast pruta på!!
Vi fortsatte sedan på Orust och körde över till Tjörn för nästa mål var Stenungstorg.

Jag har ju som ni vet höjdskräck!! Har inga problem att köra över broar, eller jo Uddevallabron kör jag inte på om det stormar!

Men Tjörnbron är min skräck!!! Så vad gör jag innan vi kommer fram till brofästet?? Jo letar upp en busshållplats och så får Josefine köra!! Säger då det!!! Jag körde ju över den för ett tag sedan, men då var jag genomsvett!

Jag har åkt mc över och det går bra, vi har stått så långt ut man kan komma på Uddevallabron också med mc..och det går bra! Konstigt det där!

Vad det gäller Tjörnbron, kan det kanske ha att göra med, att den rasade 18 januari 1980. Den blev då påseglad av skeppet Star Clipper.
Tänk er..att komma körande där natten eller tidigt på morgonen, och helt plötsligt finns det ingen väg....åtta människor omkom..fruktansvärt!!!

När vi kom fram till Stenungstorg, gick vi och tittade lite i butiker, är faktiskt ett ganska mysigt köpcentrum!
Eftersom vädret var ljuvligt var vi ju tvungna att även ta en fika på EH..att sitta ute och titta ut över vattnet och båtarna var så ljuvligt!!

 Nästan lite känsla som om vi hade varit utomlands!
Var ytterligare en mysdag!!!

I går var jag och klippte mig, eller toppade till det iaf...!!
Sen åkte jag till Ann-Louise och där blev jag som vanligt kvar i flera timmar!!

 Jag blev bjuden på dom godaste kantarellmackorna som jag någonsin ätit!!!
 På kvällen var Lisa här..och vet ni vad!!??
Ytterligare en mysdag!!!

I morse när jag vaknade visste jag inte om det var natt eller morgon..så då förstår ni dom grå nyanserna!!
Jag har äntligen tagit mig i kragen och bakat rosenbröd, som är till min dag!

Om en stund skall jag hämta Josefine så skall vi ta en sväng till Torp.

Men nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt härlig dag!!
 
 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Härlig inställning och bra motto :) Kantarellmackorna ser helt fantastiskt goda ut. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
    Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
    Åldersgräns 16 år.
    Mvh, Karin

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika