lördag 2 juli 2016

Att flyga Hercules...!!!!

Go kväll på er!!

Jag är euforisk, lyrisk,lycklig...ja jag kan fortsätta att rabbla upp ord, om hur jag känner mig!!

Vad är det då som har hänt?? Jo jag har fått äran, att tillbringa hela dagen på Såtenäs. Alltså Skaraborgs flygflottilj F7!!!!

Jag blev hämtad på förmiddagen av Josefine och Niklas och så åkte vi till Såtenäs.
Det var en anhörigdag och jag hade förmånen att få följa med!! Niklas pappa jobbar nämligen där.

Han mötte upp oss när vi kom..och vi började med att titta på en flyguppvisning! Sen hade vi världens bästa guide, alltså Niklas pappa..som visade oss runt!!
Vi tittade också på olika flygplan, vilka vi fick provsitta i, så kul!

Jag hade med fika, så det blev fikapaus..och sedan skulle det ätas middag..vilket jag avstod ifrån eftersom det var kyckling, så det blev...

för mig ist.

Efter maten var det så dags för samling och vi skulle prickas av på en lista innan vi skulle flyga...

 Hercules...
 Stort?? Ja enormt!!!
 Alltså vilken känsla, att gå ombord på detta gigantiska flygplan...

 Sen var det bara att spänna fast sig..
Kan ju säga att det för ganska mycket oväsen, så det var skönt att ha öronproppar även om dom "tog" bara en bråkdel av ljudet!
 När vi nådde den höjden vi skulle till, öppnades "bakdelen" och då såg det ut så här..


 Vilken känsla, att sitta där och titta ut över Vänern...
 Eftersom det skakar en del...var det svårt att få till en bra bild, men det vita suddiga, är Läckö slott! Kändes nästan som om vi slickade taket på slottet!

Här har vi delar av Lidköping!! Säger det igen!! Vilken upplevelse!!

När vi landade och jag kom ur planet var jag som en 5-åring...så lycklig..och inte bara jag utan även mitt sällskap!

Så niger och säger Tack igen till Thomas för att jag fick uppleva och vara med om detta..samt även så klart till Josefine och Niklas!!

Nu mina vänner önskar jag er alla en fortsatt mysig lördagskväll!!!
Nästa inlägg skall handla om Josefine och Niklas bröllop!! Så förbered er på många fantastiska och vackra bilder!!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika