tisdag 14 juni 2016

Dagen före Bröllopet..och dagen efter...och Göteborg..!!!

Go kväll på er!!

Ja då har min yngsta dotter gift sig..och det var ett helt magiskt bröllop!! Tänkte att den dagen skall få ett eget inlägg här, så det kommer om ett par dagar!

Men detta inlägg kommer att handla om dagen före och dagen efter!!

När jag vaknade på fredagen var det ett underbart väder!
Jag började med att fixa maten som jag skulle ha med mig, och sedan åkte jag och tvättade bilen.

Därifrån till Gustafsberg för att hämta nycklarna till Societetssalongen. När jag sedan kom hem, kom lilla mamma.
Vi fikade och därefter åkte jag och hämtade Yohanna, så åkte vi hem till Josefine och Niklas där vi lastade våra bilar.

Vi plockade in allting och sedan var det dags att åka och hämta porslin, linnedukar och linneservetter.

När vi sedan var tillbaka igen var det dags för lite fika...

 Jag hade gjort rabarberpaj, som vi satt ute och avnjöt...

Sen var det dags att börja duka....

 Marit kom med blommorna...
 Josefines brudbukett var så vacker...
 Här är dukningen klar....
 Åkte sedan och hämtade lilla mamma så var hon med oss och åt....


Kan säga att jag var ganska trött när vi kom hem på kvällen!

Då har vi dagen efter....

Efter frukosten åkte mor och jag och hämtade Yohanna, så var det dags att åka och städa. Även Niklas föräldrar kom dit...

Allting blir så lätt när man hjälps åt, så det gick i ett flygande fläng.
Vid 12.00 åkte jag sedan och hämtade brudparet, så åkte vi tillbaka till Societetssalongen..och där fikade vi tillsammans...

 Var ett ljuvligt väder....

 Tänk vilka underbara dagar detta varit..och jag är så glad och tacksam att jag har fått vara så delaktig i detta fantastiska bröllop!!

Lilla mamma åkte sedan hem och jag gick hem till Lisa. Var så trött hade bara sovit två timmar..så kom i säng tidigt!

I går morse, tvättade och sprang jag. Sedan var det fika på Lejas med Jane och hennes son.

Sen vid 13.00 kom Josefine och så åkte vi till Göteborg.
Hade en ljuvlig dag, där vi bara slappade och njöt. Vi började givetvis med att fika...


 Gick sedan bara lite på stan...Gick Avenyn upp..regnbågsflaggorna var halade till halv stång och det var så sorgligt att se...med tanke på det som hände i Orlando...

 Maten avnjöt vi på La Gondola...jag beställde pizza och trodde att jag hade fått fel. Har aldrig i hela mitt liv fått in en så stor pizza!! Underbart god, och botten var så tunn, vilket jag älskar!

Tack snälla Josefine för fika och mat!!

Innan vi åkte hem, gick vi till Fröken Olssons och tog en kopp.
Ja detta var verkligen en riktig slappar dag!!

I dag har jag varit hos faster och sedan stannade jag till hos Ann-Louise..satt där i några timmar..och som vanligt lika trevligt! Nu ikv har Lisa varit här.

Ja mina vänner, har ni orkat läsa hela inlägget tycker jag att ni är fantastiska!!

Så jag önska er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika






1 kommentar:

  1. Hade precis mailat dig när jag kom hit!!!
    Vilka dagar och vilka otroligt vackra färger på rosorna, det måste ha varit precis så som Josefine önskat eller hur!
    Och vilken vacker dukning och vacker lokal och vilket arbete ni lade ner och det blev ju sååå fint!
    Och efteråt, vilka mysiga fikor ni hade, ser så härligt ut alltihop.
    Gissar att alla var osedvanligt nöjda!
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika