fredag 11 december 2015

Årjäng...hemlig låda...och sista stamrenoveringsdagen...!!!!

God eftermiddag!!

Grått, grått, grått och regn!! Så är vädret i dag..eller rättare sagt, så har de senaste dagarna eller tiden varit. Frågar mig, om vi har höst året om???

I onsdags packades den hemliga lådan upp..och installerades...

 Så säger ett Stort Tack till Daniel på Serneke som ordnade så jag fick en diskmaskin..som kompensation för allt och då menar jag allt!! Strul som jag haft i min lägenhet!

På morgonen var jag hos frissan och jämnade till mitt hår. Låter det ju växa lite. Efter det gick jag till Lejas och där träffade jag M-L.

Sen vid 12 så hämtade Josefine mig och så bar det iväg till Årjäng!!
Började med en snabbfika på Café Broms....



Efter det åkte vi vidare en liten bit, för att nå målet av vår utflykt..." Nordic Wedding Outlet"

Där hade Josefine beställt tid för att prova brudklänningar! Så många vackra det finns!! Hon provade flera stycken, men det var framför allt en som var fantastisk!! Min vackra dotter i en underbar klänning!! Ja ni förstår säkert, att mammahjärtat höll på att svämma över!!

Efter provningarna var det så dags att styra kosan hemåt igen.

I går morse kom min lilla mamma, för hon skulle klippa sig. Direkt som hon kom gick vi till Espresso House, dit även Yohanna kom. Mamma hejade bara sen gick hon till frissan. Yohanna och jag hade en så mysig fika!!
När mor var klar kom hon hem till mig, så vi fikade innan vi åkte till Torp. Mor åkte sedan hem, och jag blev hämtad så jag tillbringade kvällen hos T.

I dag är det då sista dagen för stamrenoveringen! Serneke har packat ihop och på måndag skall bodarna på gården bort. Skall bli så skönt!!

Det som händer sedan är att det skall installeras porttelefon, vilket dom har börjat med.

Sen vet ni ju att jag klagat på värmen här i lägenheten! Så nästa vecka skall varje lägenhet gås igenom och se hur varmt/kallt det är i lägenheterna. Skall bli så skönt, att förhoppningsvis även få ordning på den biten!

I dag har Liselott varit här på fika, och sedan gick vi lite på stan. I kväll kommer Pia hit en sväng.
Men nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt mysig kväll...och jag hoppas att ni inte stressar för mycket inför Jul...för som ni vet..det blir Jul ändå!!

En av de bästa jullåtarna....!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Så mycket du hunnit med ;)
    Till frissan ska jag också gå...på tisdag. Skall gå till en ny, för jag har tröttnat på min gamla...hon bara pratar mer o mer och klipper mindre o mindre, haha....och nöjd har jag inte varit de sista gångerna, så nu håller vi tummarna för att den nya frissan är bra ;))...
    Kram bia

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika