söndag 20 december 2015

4:e advent...och snart är det jul....!!!

Go kväll på er!!

Snart kan jag inte med att skriva...jaha, nu har det gått några dagar igen!! Undrar vad det är som händer..eller varför det är så svårt att blogga varje dag??

Hur som helst...får gå tillbaka till torsdagen.

Jag fikade med M-L på morgonen.

När jag sedan kom hem, var det två killar här och mätte temperaturen i lägenheten.
Sen var Lisa här på kvällen och efter det fikade jag igen med M-L för affärerna var öppna till 21.00. Kan säga att vi var ganska ensamma på stan...för vädret..dessa dagar har varit  likadant!!

Grått, dimma, regn och runt +10c.

Fredagen skickade jag ett mail ang värmen i lägenheten, så nu är min lägenhet "försökskanin". Tydligen monterade dom in någonting i luftintagen.

Sen vid 11.00 mötte jag upp Agneta vid Yerba...och kan ni tänka er..när klockan var efter 15.00 hämtade T mig...han trodde inte att vi suttit där i drygt 4 timmar.

Så är det alltid när Agneta och jag träffas...tiden går så fort och vi har massor att prata om!!
Tänk om jag inte hade bloggat...då hade vi aldrig träffats...så jag får Tacka bloggen för denna fantastiska vänskap!!

Eftersom T hämtade mig, så åkte vi till Torp, och kvällen tillbringade jag där.

I går förmiddag hämtade jag Yohanna..och så hade vi mysfika på Espresso House på Torp.
Sen gick vi och tittade lite..och jag handlade en del.

Kan säga att när vi skulle åka hem..var det så mycket folk och det fanns inte en enda parkeringsplats att uppbringa!

När jag lämnat av Yohanna åkte jag vidare till BlomsterLandet...

 Köpte tulpaner...och några stänglar med vita amaryllisar....

 Köpte även en mistel.....brukar ha det varje år....får se om det kan bli någon puss under den...fniss...

Liselott var sedan här på fika..och på kvällen var jag hos T.

I dag är det så....
4:e advent...och tänk nu är det bara fyra dagar kvar till Julafton!!!

M-L och jag har varit på Ikea och fikat...och nu på eftermiddagen var jag hemma hos Josefine på mysfika!!
Om en stund blir det återigen hem till T...

Så mina vänner, nu önskar jag er alla en fortsatt mysig kväll!! Jag hoppas att ni har det bra...att julmaten är inhandlad och likaså julklapparna..så att ni slipper stressa!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Du hinner med så mycket på dagarna! Jag bara velar omkring och tänker på det jag skall göra.....
    Javisst är det tur att bloggarna finns, och vad dom för med sig, vi kan verkligen slå ihjäl tiden med bravur! Och så himla trevligt vi har det på våra små träffar, mycket uppskattat!
    Undrar om du har vaknat nu? Jag har inte somnat än.....
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, nu går det fort. Nä, jag är inte klar med vare sig mat, godis eller klappar. Men det är inget jag stressar upp mig över. Jul blir det oavsett och jag hinner nog klart i år också ;)
    Visst är det härligt med vänner som man alltid har så där trevligt med så tiden bara rinner iväg :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Jaa det var annat förr du Annika,då kunde man nästan blogga två ggr om dagen ibland! Men det är väl gott nog att det blir emellanåt!Då har du hunnit med lite dessa dagar då! Jag inväntar julafton på jobbet,det blir kul det med! GOD JUL på dig nu om vi ej hörs innan ♥ Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika