fredag 16 oktober 2015

Två mysiga "fikor"...och Göksäter....!!!

God morgon denna dimmiga och kalla morgon! Har ca +2c..så jag undrar..är det hösten som är påväg på riktigt??
Vi har ju haft några underbara dagar..och en fantastisk höst hittills!

I går hade jag en så där ni vet...riktig mysdag!

Efter frukosten och lite fix, åkte jag och hämtade Yohanna, så styrde vi kosan till Göksäter! Ja..ni läste rätt, jag som egentligen inte är så förtjust i stället, kom faktiskt med förslaget!

Nu efter renoveringen har jag kommit på, att jag nog behöver en matta till köket, så det var bl a därför som vi åkte dit.

Där var det som det brukar, vid den här tiden på året...


 Massor av julpynt....

Efter att jag handlat lite...och Yohanna mycket..fniss så fikade vi...
 Hade förmånen att bli bjuden...så jag Tackar igen!!

Efter Göksäter blev det Torp. Handlade lite mat, och äntligen kunde jag hämta min ring! Fick ju en underbar sådan i födelsedagspresent, men eftersom mina fingerleder har svullnat (artros) så fick jag beställa en större storlek.

Hade en så mysig förmiddag, så Tack Yohanna för den!!

När vi var på hemväg fick jag sms av Ann-Louise som undrade om vi kunde ses. Självklart!! Men hur skulle jag få ihop tiden..kom jag då på!
Men vill man någonting så löser man det!

Så hem...i med tvätten..och sedan ut på stan..där vi möttes för att sedan gå vidare till Yerba. Där vi satt och nästan pratade i munnen på varandra!!

När jag kom hem..var det dags för tvättstugan..och sedan att lägga på trasmattan som jag köpte...


Han inte torka tvätten utan upp med den blöta i lägenheter..för sen var det dags att gå till Lejas, där Josefine, Niklas och hans mamma mötte upp.


 Hade förmånen att även här, bli bjuden på fika..så Tack igen Niklas för det!
Blev laktosfri blåbär/hallonpaj och laktosfri vaniljglass. Så gott!

I dag är det så fredag igen!

Skall strax hoppa in i duschen och sedan blir det Trollhättan och där Strandgatan. Jag skall fika med Susanne och det skall bli så trevligt!
Sedan vet jag inte vad som händer resten av dagen, men kanske skulle ta det lite lugnt?? Eller...

Så mina vänner, nu önskar jag er alla en fortsatt ljuvlig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Jag skrev en kommentar på mobilen, men sen när jag skulle trycka på publicera var inte mobilen inloggad......och ja, du vet säkert vad jag skrev så jag skriver inte om det.......Och vi skulle nog kunna vara nattvakter du och jag i ett lag, alltid en vaken!!!!
    Kramar härifrån x 5!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga dagar du har .Härligt med ny matta ,kul när man hittar det man söker .Vad mysigt att åka till Trollhättan och fika med en vän .Önskar dej en finfin fredagskväll .Varma kramar Rita

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika