onsdag 29 juli 2015

Göteborg...Högås...och så klart fika..!!

Go kväll på er!!

Alltså var tar tiden vägen..?? Nu har jag inte bloggat på tre dagar!
Kan ju börja med vädret, eller inte! Det har bara regnat så det är inte värt någon kommentar!

Då kan jag ju fundera på...vad gjorde jag i måndags???

Jo jag började dagen med en löptur, och det är lika skönt som vanligt! Just detta att orka, bara det är ljuvligt!
När jag sedan kom hem, åt jag frukost i lugn och ro, sen efter det blev det dusch.

Efter att jag var klar åkte jag och hämtade Karin och tänk då visade sig solen! Hon och hennes dotter hade varit och fikat på ett mysigt ställe som hon ville visa mig.

Vi åkte alltså till Högås. Är en ladugård som är omgjord till café/restaurang. Finns även liiite inredningsprylar samt att man kan övernatta där.


 Lite av inredningen....

 En trappa upp..på "logen" hade man denna utsikt....

Så hur var det då??
Jo själva stället var fantastiskt!! Skulle jag åka dit och fika igen?? Nej! Fanns ingenting som var laktosfritt, men det fanns smörgåsar..så jag beställde en ostfralla...fick en en smörgås där brödet var tinat i micron..segt..och den sista biten var stenhård!! Inte nog med det...utan priset för frallan, var bland det värst jag varit med om 69:-...så min smörgås och kaffe gick på ca 100:- HUTLÖST!!!

Nu var det inte jag som betalade, så jag Tackar igen för det...men det spelar ingen roll...har man ett ställe ute på landet..kanske man skall tänka på priserna!! Är ju faktiskt billigare att fika i Göteborg!!!

På eftermiddagen blev jag sedan hämtad av Yohanna så åkte vi till Torp där även Josefine och Niklas mötte upp. Så då var det fika med dom bästa!!

Hem med det jag handlat och efter det hämtade T upp mej, så var jag hemma hos honom på kvällen!

I går morse var jag med Josefine på Näl, hon var på ÖNH. Efter att det besöket var klart åkte vi till Göteborg.

Började som vanligt med en fika på...

Fröken Olssons...
Sen gick vi på stan i lugn och ro...tittade lite i butiker, och efter det blev det en macka på Ahlströms..satt ute. För vädret var så skönt.

Vi tog en promenad till...


och kan säga att solen sken och det var sååå varmt! När vi sedan skulle gå tillbaka började det regna...för att sedan vräka ner. Vi stod under några markiser...och tog oss sedan vidare till "Husaren" Dom är kända för sina Enorma kanelbullar!

 Är bara tvungen att visa ett par bilder på taket där...

 Blev en paj, med fetaost och spenat. Den var jättegod...så den var värd att vänta på! Eller rättare sagt...jag betalade och sedan glömde dom bort min beställning...ja ja...säger då det!

När vi sedan kom ut, var det uppehåll, varmt och vindstilla...och det var innan ovädret brakade loss...
Det började regna...och åska...hela NK blev kolsvart liksom Arkaden och delar av 5:an...

Kan säga att regnet vräkte ner när vi åkte hem.
Men vad spelar vädret egentligen för roll...när man har det bästa sällskapet!

I morse, var tanken en löptur..men icke..det regnade!
Så efter frukosten var det på med regnjacka och stövlar..samt paraply, så tog jag en promenad hem till Liselott.

 Där blev jag bjuden på en himmelsk päronpaj...!!!


Hem, åt middag, packade lite, och så kom M-L på kaffe. Efter att hon gått hem, kom Lisa på kaffe. Hon hade köpt med sig kaffebröd...och det är tacksamt, eftersom jag inte har ngt spec i frysen längre..!

Men nu mina vänner är det dags att sluta...ta en macka och se lite på tv. Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!


Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika













3 kommentarer:

  1. Hej hej! ja det var sannerligen hutlöst dyr fika!! men som du skriver,det blev nog bara en gång! här har jag tända ljus o mys <3 är nämligen ledig i morgon (innan helgjobbet) skönt att kunna vara uppe lite.Ha det gott <kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Högås, lite lustigt för det kallar vi berget som ligger precis söder om huset nedanför backen där vi bodde tidigare. Men jag tror jag vet vilket Högås du menar, det efter Rotviksbro på vägen mot Henån, eller hur?
    Där ska vi inte fika nästa gång!
    Jag höll på att skratta för igår var jag på Torp och gjorde miljoners ärenden och jag var in på IKEA och där hade dom, såg jag på en skylt, Cesarsallad!!!! Dit ska vi inte heller nästa gång, eller varför inte, men ingen sån sallad mer.
    Haga, mina gamla kvarter......berättar nästa gång vi ses varför jag blir nostalgisk.....
    Så ni råkade ut för ovädret, läst att det var strömavbrott med besked.
    Men vilket väder vi har, vad gör vi åt det.....ingenting, för det går inte, men jag emigrerar alldeles strax!!! Men vart?
    Kramar stora

    SvaraRadera
  3. Hej vännen :) Äntligen har jag fått tummen ur. Bättre sent än aldrig. Ser att du har gjort en massa trevlig i sommar även fast vädret inte har varit det bästa. Det ska bli skönt att komma tillbaka till de vanliga rutinerna med bloggen och besöka er här på blogglandia. Jag försöker komma i kapp så gott det går. Önskar dig en riktigt trevlig helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika