tisdag 14 juli 2015

Ännu en gång..." Turist " i min egen stad..!!!

Hej på er!

Tänka sig, att jag har sol! Så underbart!

I går morse tvättade jag..och sedan gick jag till E H där M-L satt och väntade.

Sen på eftermiddagen träffade jag Josefine och så tog vi en fika på Lejas. Hon hade varit hos frissan, klippt sig och blekt slingor! Blev så bra!!!

Sen packade jag lite...

Behöver jag skriva, att jag älskar glas..i alla dess former....
 Inte så kul att ha lådor i vardagsrummet..men så här kommer det att bli...förresten inte bara lådor utan även köksmöbler..osv..men det är bara en kort tid..ca 7 veckor..och tänk sedan så bra det blir, när allt är klart!!

Sen har jag varit "turist" i min egen stad! Jag är ju det ibland..fniss...


Äntligen!! Har dom öppnat Hasselbacken! Vilket är det finaste, tycker jag som vi har här i stan. Det har varit avstängt i nästan två år tror jag! Den ena muren, höll på att rasa ner i Bäveån..så nu är den förstärkt!


 Det som har blivit nytt...är trappan...Sen är det inte riktigt klart..utan invigning är i slutet av augusti!

 Sen har jag gått i trappor...

 Där dom slutar..heter Rävgiljan..och där ligger så många gulliga hus..och det är en fantastisk utsikt över stan!

I morse var jag ute på en löptur, känns så underbart att orka springa...och även om jag känner av höft och även vä knä ibland..så går det ändå väldigt bra!

Hade sedan lyxen att gå hem till Liselott, där jag blev bjuden på frukost! Satt länge och njöt!

Gick därifrån till Lejas, dit även Marianne kom.

 I dag blev det rulltårta med fyllning av grädde, jordgubbar och lemon curd...givetvis laktosfritt!

Hem och åt middag på balkongen...fick då sms av T..om vi skulle fika. Så då blev det Snäckan..

 Första gången jag satt på balkongen, som vetter mot havet...

Nu har jag varit hemma en stund..och tänkte packa lite mer...men...
Så jag struntar i det! Önskar er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Halloj halloj! ja du igår tänkte jag på dig när vi passerade Uddevalla :)) och sen tänkte jag på att du nyss varit på skäret hi hi..men vi fikade på ett annat ställe,så mysigt där på bryggan <3 att kika på folk och båtar och flanera omkring)..lycka till med packning och dyligt,tänk vad skönt när det blir färdigt sedan...kram kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika