onsdag 13 maj 2015

Funderingar från sjukhus cafeterian....!!

Hej på er!!

Vet knappt om jag vågar säga det...men Solen skiner!! Blåser..japp som vanligt! Men tänk att den finns även här!! Solen alltså!

I morse efter frukost och fix..så tog jag en promenad till lasarettet och...


Är så bra..har man bara en remiss..sen klart beroende på vad du skall röntga! Men för min del så var det dropp in som gällde! Smidigt och bra!
Var där vid 09.00 och kom in nästan direkt!

Upp på britsen..och det togs några bilder. Gjorde det ont att ligga på britsen..ja..berodde väl på att den var hård. När jag var klar så en sköterska.." Då kan du resa dig"..ha ha..gick det..Nej. Gjorde två försök..då hade hon sagt till två ggr till..att jag kunde resa mig!
Jo jag skall göra det..sa jag.." Jaha..du skall bara samla ihop dej innan" sa hon då! Japp precis så var det!

Hur som helst. När jag var klar tog jag en kopp kaffe i cafeterian..satt där och tittade lite på folk som kom och gick. Cafeterian ligger precis vid huvudentrén.

Där kom mannen i rullstol och syrgastuber...där kom mamman med bebis i en bilstol..där kom mannen på kryckor..jag satt just och funderade över alla dessa människor...vad dom hade gjort och skulle göra på lasarettet!

Bordet bredvid mig..satt damen som läste en tidning...hon drack även kaffe och smaskade på choklad..blev lite förvånad när hon torkade ur muggen..lade ner den i sin väska..samt satte på korken till termosen som hon hade med sig....

När jag suttit en liten stund..kom en dam och frågade om det var ledigt vid mitt bord. Javisst...så hon satte sig mitt emot mej..och vet ni vad...jag tror att vi kunde suttit där fortfarande och pratat!!

Vi pratade om massor av olika saker. Bl a vädret!! Sen även om kusten...damen bodde i Fjällbacka så nu fick jag tips om ett nytt fika ställe där!! När jag sedan reste mej...sa jag ngt om höften...då pratade hon också om sin höft...satte mej ner igen..och så pratade vi lite om våra höfter...hihi

Visst är det väl fantastiskt...denna dam kommer jag förmodligen aldrig att träffa igen...men vilken trevlig stund vi hade!

På hemvägen stannade jag på Yerba. Dit M-L också kom. Dom är nu klara med sin tillbyggnad och det blev så bra!!




 Sockerbullen jag åt, var nog bland den godaste jag någonsin ätit!! Precis nybakad..mmmm

När jag sedan kom hem..lagade jag middag..dammsög..och nu har jag landat lite i soffan.
Senare kommer Lisa på fika och efter det skall jag hem till T.

Så mina vänner, jag önskar er alla en fortsatt ljuvlig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Hej..ja du det var tänkvärt från sjukhus cafeterian! så trevlig pratstund ni hade :) i bland träffar man trevliga människor på livets väg..tråkigt med din höft! inte roligt när kroppen säger ifrån.Nu ropar kaffet på mig :))) ha det gott <3kram kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt med en pratstund med främlingar...brukar också prata med folk...mest gamla damer faktiskt, hihi...hoppas det gick bra på sjukhuset ;)...nu vill jag bara önska dej en fin lång helg.....solen skiner här men denna jädrans blåst som aldrig kan sluta....
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Skönt att det var avklarat! Då är det bara fortsättningen som gäller, hoppas det går fort och bra och lätt.
    Det där med möten är väl fantastiskt! Man kan minnas sådana riktigt länge och dom ger så mycket! Kul när folk inte är rädda utan öppna och meddelsamma. På ett trevligt sätt.
    Ja, nu har vi sol och jag skulle bara gå runt huset, men det var ju svinkallt, vad är det för fel.....
    Ser att det blir kanske Yerba nästa gång.....?!
    En riktigt trevlig helg
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika