torsdag 29 januari 2015

Tänk att en spruta...kan göra så mycket...!!

Hej på er alla, mina kära läsare!

Som det har snöat..och en liten stund efter så regnar det! Så har vädret varit här hela dagen!

I morse åkte jag till vårdcent i Ljungskile. Kan säga att jag har kört i bättre väder! Snöade massor. Men varade bara en liten stund, innan det övergick i regn.

Jag fick min B12 spruta. Har sagt det förr och säger det igen! Jag märker när det är dags för påfyllning och när jag sedan fått den, känner jag mej så pigg!

Det togs även ett blodprov på kalcium. Vilket jag aldrig tidigare tagit, vilket är konstig eftersom jag är laktosintolerant.
Anledning nu, var att mina naglar ser bedrövliga ut!! Vet inte om det är brist...eller vad det är. Kan var sviter efter att jag gjort naglar tidigare. Har ju gjort det i omgångar, men kan inte ha det...för mina naglar tål varken gele eller akryl.

Jag var ju som ni vet och fick cortison i ljumsken den 21: jan..kändes ganska bra efter ett par dagar. Men tyvärr tror jag inte att det hjälpte, för smärtan är tillbaka. Men jag hoppas att det bara är tillfälligt!!  Annars vet jag inte vad som återstår?! För ngn operation kommer det inte att bli tal om!! Iaf inte på länge!!

Efter vårdcent var jag hemma hos Liselott och fikade. Jag har inte haft ngt vatten i lägenheten, delar av förmiddagen så det passade jättebra!

När jag sedan kom hem, åt jag middag och gjorde...

Äppelpajer...
 Det är perfekt att ha i frysen och ta fram till fikat. Just dessa miniformar. är precis lagom till kaffet!

Nu sitter jag och tittar lite på konståkning, men skall strax sätta på kaffet för Lisa kommer om en stund.

Så mina vänner, nu önskar jag er alla en fortsatt mysig kväll!!


 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


1 kommentar:

  1. Hello Crispy!
    Skit att sprutan inte hjälpte, men kan det vara så att den ska ha några veckor på sig.....?! Hoppas det. Och ihop med B12 så kanske det blir dunder, man vet ju aldrig.
    Och idag var det lite vinter igen och lite sol! Fast det har tydligen varit mer av snön söderut läste jag i tidningen.
    Dags för grötfrukost......sen jag vet, har varit uppe länge, men var inte sugen på frukost så det blir väl grötbrunch då!
    Kramar stora

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika