fredag 12 december 2014

Julkonsert...bl a...!!!

Go kväll, denna kväll innan Lucia!

Jag tror att det dåliga väder som dom varnat för, kom av sig här! Men har sett att ni är många som är drabbade av snö, regn och blåst! Hörde precis på nyheterna att det är kaos bl a runt Jönköping!

I går var jag ju på ny synundersökning, och mycket riktigt!! Fel även på dessa glasögon, så nu är det för andra gången beställt nya!!
Min syn hade inte förändrats så mycket och felet låg på slipningen för mitt brytningsfel!
Så kanske att jag har nya till jul!

I morse var jag uppe tidigt, som vanligt!
Åt frukost i lugn och ro, och sedan tog jag som jag ibland brukar göra, en lååång påtår! Mysigt!!

Sen mötte jag upp M-l på stan, så gick vi till Blomsterkroken. Blev lunch och även kaffe så klart!

 Åt en så god ugnsbakad lax, med potatis och sweet chilisås till. Trodde inte att det skulle passa med den såsen till laxen, men det gifte sig perfekt!! Jag fick detta ist för såsen som innehöll laktos!

Nu på sen eftermiddagen kom Lisa, så vi tog ett glas rött, innan vi gick vidare till kyrkan, för att lyssna på....

 Kyrkan ligger precis bredvid där jag bor, så det var nära. När vi kom dit 17.15 var det så lång kö. Vi släppets in vid 17.30 och jag kan säga, att det var rena turen att vi fick sittplatser!

 Så duktiga elever från Västerskolans musikklasser! Vilka röster en del har, helt fantastiskt! Det började med Lucia, sedan med ett julspel och avslutades med några julsånger.

När det var slut, gick vi vidare till Harry´s, där det blev lite god mat!

Satt där ett par timmar och det var en perfekt avslutning på en mysig kväll!!

Men nu mina vänner önskar jag er.....


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika