söndag 7 december 2014

Andra advent och julbord...!!!

Go kväll på er!!

Alltså vilket väder, undra om jag inte skrivit detta förr..hihi

Men idag har det verkligen vräkt ner regn. I går kväll hade jag -5c och i morse +5c säger då det!

I går förmiddag gick jag ner till torget för det var Gammaldags julmarknad. Tyvärr blir det mindre och mindre med utställare, vilket är lite trist! Sen kan jag väl tycka att det skall vara saker som hör julen till och inte typ sockar och strumpor!
Det som var glädjande, var att det kom så många besökare!! Hela stan vimlade av människor!

Jag mötte upp M-l så fikade vi på Lejas. Vi passade även på att gå en sväng på stan.

På eftermiddagen var jag hemma hos Pia på glögg. Så mysigt, var längesedan vi sågs!

Sen igår kväll blev jag hämtad av T och var med honom hemma.

I morse var Lisa här på frukost.....

Tänk, att det redan är andra advent!!

Sen vid lunch åkte jag och hämtade Josefine och Niklas, så åkte vi vidare till Vann, där vi skulle möta upp Niklas föräldrar för att äta julbord.

 Det ligger så otroligt vackert, men vädret var/är ju inte det bästa...


 Så många olika sorters sill, vilket är ett eldorado för mej! Älskar nämligen det!


 Alltså efterrättsbordet var precis i min smak!!
 Skulle nog bara kunnat frossa där. Hi hi
Vi hade så trevligt och maten var god!
Det som däremot inte var lika trevligt!! Var att vi blev "utstädade"!

Vi var där vid 13.30 och julbordet serveras till 16.00. Men kan ni tänka er, 15.10 började servitriserna "svabba" golven runtomkring oss.
Där satt vi i godan ro och åt, så börjar dom städa runt oss, kan ju säga att vi lämnade ganska omgående!

Alltså vad är detta för sätt?? Samt att dom plockade bort tallrikar och flaskor innan vi både ätit och druckit färdigt!!

Julbord på Vann igen?? Skulle inte tro det!

När vi gick pratade vi med receptionisten, som höll med oss. Jag fick mail adr till Hotellchefen så nu har jag mailat henne!

Maten var som sagt god och sällskapet var så trevligt!! Så även om slutet blev abrupt, så hade jag en så mysig stund!

När vi sedan åkte hem, kan jag säga att regnet vräkte ner, så det var skönt att komma hem!

Nu har jag landat i soffan och här sitter jag resten av kvällen!!

Jag önskar er alla, en fortsatt mysig söndag!!






Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika