torsdag 25 september 2014

" Uppdrag granskning...om Rättspsyk i Växjö...."!

God eftermiddag på er!!

Börjar med vädret! Vilket är ljuvligt, sol och så skönt! Precis suttit ute och ätit middag, så underbart!

Men åter till rubriken!
Jag vet inte om det var någon eller några av er, som såg Uppdrag granskning i går??
Det gjorde jag, och jag kan säga att jag var så förbannad och vansinnig!! Ja inte på Jane Josefsson och kompani, för dom gör ett fantastiskt jobb!! Utan på personalen på Rättspsyk i Växjö!!

Hur i hela fridens namn..kan man tycka att det är helt okej, att "vårda" tjejer med självskadebeteende på samma ställe som det sitter grovt kriminella män?? Tex mördare...
Det var så stark av dessa tjejer som var med i programmet att berätta vad dom varit med om, och hur dom blivit behandlade!!

Frågar mej gång på gång...hur kan man sätta gips på en tjej som skär sig...och dessutom låta det sitta på i flera månader??
Vilket enl en jurist på Socialstyrelsen, absolut inte..är tillåtet!!!
Alltså jag blir lika upprörd nu....!!!

Att det skall bli eller redan har blivit ändring vad det gäller behandlingen av tjejer med detta beteende, kan man ju undra om det beror på tv-programmet!!

Har ni inte sett detta program, tycker jag absolut, att ni skall se det!!!

Då skall vi se vad jag gjort hittills idag!?

Jo, jag vaknade runt 04.30 av att det åskade, och sedan höll det faktiskt på ett bra tag. Sedan har jag tvättat, och även varit hemma hos Lisa och fikat!

Nu skall jag strax passa på att sätta mej lite till på balkongen, och sedan ikv skall jag hem till T.

Så mina vänner, nu önskar jag er alla, en fortsatt härlig dag!!

   Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Jag läste om programmet innan det sändes och min tanke var att det är inte idag det är så, det KAN det inte vara, men det var alltså så. Helt otroligt. Jag såg inte programmet, men det du berättar och det jag läste.......det känns och låter som nån avlägsen totalt isolerad by i långtbortistan och så är det i väldfärdssverige......
    Idag, underbar höstdag! Har vandrat över bergen med Leia och tittat mig omkring, havet (det riktiga havet) låg som en stor silverkant där borta i horisonten.....
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika