måndag 18 augusti 2014

Röntgen och spontan fika.....!!

God eftermiddag, denna soliga och regniga dag!Just nu skiner solen..men himlen är gråblå!

Efter frukosten i morse tog jag en promenad till lasarettet och....

 Är så bra...det är dropp-in mellan 09-19.30. Nu hade jag iof sig remiss..men ändå. Var så mycket folk i väntrummet när jag kom, så jag var beredd att få sitta i flera timmar...
Men icke...det gick så snabbt! Det var min hö höft som skulle röntgas..och tänk..att bara ligga på rygg och vinkla hö fot inåt...gjorde ont...säger då det! Undra hur det står till med min lilla kropp egentligen!?
Ja ja..nog om det...viktigaste är..att jag kan kliva upp ur sängen på morgonen...springa...och gå! Sen får det göra hur ont det vill!!


 Stannade till på Espresso House på hemvägen, och tog en liten frukost! Jag äter ju aldrig macka på morgonen numera...utan bara kaffe och yoghurt, med lite saker i.
Sen fram på förmiddagen kan jag ev ta en macka. Äter inte så mycket bröd över huvud taget längre, och min mage mår mycket bättre!

När jag sedan gick hem från EH blev det en spontan och snabb fika hos Liselott! Alltid lika trevligt, och gott! Hon har alltid ngt hembakat, och idag var det bla rulltårta med kokos i. Så gott!

När jag sedan kom hem, var det dags för tvättstugan, så nu är det klart..bara stryktvätten som är kvar, men den tar jag senare!

Om en stund skall jag bli hämtad av Josefine, och så skall vi ta en tur till Torp.

Så mina vänner...nu önskar jag er alla, en fortsatt skön dag!!


Tänk på dessa ord...för visst är det så, att man kan ha saker eller människor i ens liv, som gör en ledsen.
Då är det ju precis så här...att när du släpper taget om detta...så mår du mycket bättre!
Kom ihåg..låt aldrig någon "trampa" på dej..och hur svårt du än tycker att det är att säga ifrån..så skall du veta..att det känns så skönt och bra när du gjort det!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Du, tack för det namnet på ortoped. Nu får vi ta och bli bra, både du och jag, det här ju löjligt, vi som är så pigga och alerta och så blir det så här, nä, nu får vi ta och greja till oss.

    Och din lilla mamma, vilket fint firande ni hade! Och god mat. Och huset på Smögen har jag inte sett, har inte heller varit där i sommar, kanske läge nu om det är färre människor och så måste jag titta efter huset. Förr var det roligt att gå på bryggan även när det var mycket folk, men inte längre - kanske har det blivit lite FÖR många människor där.

    Och Biostaden, ja, hur ska det gå med den?! Läste i GP att biograferna i Gbg gått otroligt knackigt i sommar - för fint väder.

    Hoppas ditt röntgensvar kommer lite snabbare än mitt gjorde, jag vet inte vad som hände.......

    Nu ska jag ta mig en sväng med Leia, vi hörs och tack, stor kram!

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika