tisdag 29 juli 2014

Nästan som utomlands..blandat med kortison och ev diskbråck...!!

Hej på er!!

Vilken rubrik jag fick till,men den innefattar nästan hela dagen!!

Kan ju börja med utomlands! När jag går upp på morgonen och ser att solen redan letat sig upp...då känner jag den där känslan som när man är utomlands...jiipppi...sol idag också!!
Sen att det har blåst idag..och inte varit riktigt lika varmt..vad gör det! När solen visar sig heela dagen!

Efter frukosten i morse, var det dags att åka till vårdcentralen för att få...

 När jag satt där och väntade kom "min" läkare och gick förbi. Hon sa att hon skickat en kallelse till mej, men förresten när du ändå är här, kom till mej efter sprutan.

Har ju ringt vårdcent tidigare för att jag har ont i bl a ljumsken och ut i ryggen.
Hon undersökte mej, ryggen är sned..ja det vet jag sedan innan. Sedan fick jag lägga mej, och när hon då tog tag i mitt hö ben och försiktigt vred det lite. Då skrek jag i högan sky..phu..
Värken kommer förmodligen från höften, går upp i ryggen, ut i ljumsken ut i låret...och foten domnar ibland.

Så man kan sätta kortison i höften och se om det hjälper. Så det fick jag. Kan säga, att det kändes...och känns fortfarande!! Gör liite ont. Fick även några övningar som jag skall göra, sedan skall jag ta kontakt med sjukgymn...som också skall kolla.

Om inte detta hjälper, blir det röntgen...för att se om det ev kan vara ett diskbråck. Vilket hon inte uteslöt!

Efter vårdcent, åkte jag och hämtade Susanne, så åkte vi till.....

 Snäckan...satt länge och pratade, och som jag skrivit tidigare!! Finns ingen jag skrattar så med, som henne.Samma idag...så Tack för en mysig fika och tur på stan!!!
 Efter fikat gick vi bort mot bryggan...Vandrarhemmet ligger så fint...
 Sen kom en av skärgårdsbåtarna....
 Flaggan på båten...vajade i vinden..så vackert!!

När jag sedan kom hem igen, skickade jag ett sms till Josefine och frågade om hon och Niklas ville ta en fika på Lejas. Javisst ville dom det.
Hade ytterligare en mysig fika...vi satt även och tittade på alla som jobbade på torget!!

För i morgon börjar " International Street Market" här i stan. Så tält från olika länder sattes upp...det är så mysigt!!
Vi hade detta även förra åter, och då var det första gången. Just detta, att olika länder presenterar lite om sig själva och sin mat..är så kul!

Nu har jag satt mej i soffan, och här kommer jag nog att sitta ett tag. Så jag önskar er alla, en fortsatt härlig kväll!!

"Glöm aldrig bort, hur värdefull Du är för många!
Glöm heller aldrig bort att DU skall vara rädd om dej...för som DU vet finns det bara en som DU
Glöm heller aldrig bort, att leva här och nu, och göra det bästa av varje dag.
Glöm heller aldrig bort, att säga till någon...



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Nu har jag läst ikapp mig och det syns och hörs att du haft härliga dagar och att vara i Skeppsviken är väl inte fel! Och tidningen och alltihopa.
    Din läkare verkar vara en ovanligt flexibel sådan, en som utan vidare så där kan ta in dig och titta på dig, jag blir alldeles förvånad, dom finns alltså fortfarande - visst blir man glad av sånt. Sen att du kanske har lite vajsing i diskarna, det är ju inte ett dugg roligt. Får hoppas att det inte är så.
    Nu ska jag fotbada mig och sen sova!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Va bra att dr tog tag i detta! inte alla som gör minsann...Jaa visst har vi en underbar sommar,fläktar idag det gillar jag faktiskt! Ha det gött tills vi hörs! Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika