torsdag 10 juli 2014

Främmande...och Tropiska nätter....!!!

Go kväll!!

Alltså, vilket väder!! Helt fantastiskt...denna sol och värme. Tänk att vi även har tropiska nätter...låter nästan som om jag vore utomlands!!
Om det är svårt att sova annars...så är det inte lättare nu..dessa nätter som varit!!

I går morse var jag hos frissan och klippte mej. Sedan gick jag hem och åt en god frukost på balkongen. Vid lunchtid träffade jag Marianne på Lejas.

Kan säga att sedan avnjöt jag hela eftermiddagen och kvällen under ett parasoll på min balkong. Var så underbart...satt där och njöt av en god bok!

I morse vaknade jag tidigt, så redan vid 06, var jag ute och sprang! Sååå ljuvligt!

Vid 10, hämtade jag Yohanna och så åkte vi till Mollön, där vi solade mest hela dagen. Även T kom och gjorde oss sällskap.

När jag sedan kom hem, fick jag ett sms av Josefine, om jag ville med henne och Niklas till Snäckan...självklart! Satt i skuggan och njöt av en glass och en kopp kaffe!

Nu ikv har Lisa varit här. Hon hade med sig...

 Hon vet att jag älskar luktärtor.....
 Dessa doftar tyvärr ingenting...annars är det just doften som är så ljuvlig.

Då var det där med Främmande.....

Tittade ju för ett tag sedan på Özz Nujen, som "Statsminister", och där tog han just upp detta med främmande!
Varför säger man att man skall ha "främmande", när man känner dom som skall komma på besök? Tänk, det har jag också alltid funderat på!!
Det är ju faktiskt inte så, att dom du bjuder hem på tex  fika är främmande, utan du känner ju dom som skall komma hem!!

Undra hur många av er, som läser min blogg, säger detta? Att ni skall ha främmande.

Men jag vet ju när jag växte upp, grannarna sa Alltid det...att dom skulle ha främmande.

Ja detta var bara en fundering, som jag hade nu i värmen...fniss...

Skall nu fortsätta njuta av kvällen...så jag önskar.....


Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Jaa vilka dagar Annika!!! Det är ju fantastiskt med den svenska sommaren bär den bjuder på såna här fina dagar! Fast jag får uppsöka skugga o parasoll! Jaa du det var en bra fråga,vi hade främmat här igår o det var dotter med familj så det var känt folk!! För så säger man ju:)Kram o ha en bra dag /Gunilla ♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika