söndag 13 juli 2014

Ensamma människor....!!

Go kväll!

Idag har det varit en riktig slappar dag! Låg ganska länge i morse...åt frukost i lugn och ro...kikade lite på Nyhetsmorgon, sen satte jag mej på balkongen en stund, och läste.
Har varit en mulen..blåsig och regn av och till..dag!

Sen på eftermiddagen åkte jag till Torp, var och hämtade min kontakt till mobilladdaren. Man skulle ju byta ut den, eftersom den blev så varm.
Josefine kom också, så vi tog bl a en fika på Briggen.

Jag funderar ibland på, hur många ensamma människor det finns i vårt avlånga land?
Nu vet dom som verkligen är ensamma, och inte har någon alls...varken familj, släkt eller vänner. Oavsett ålder, så tror jag..att dom är ganska många!

Jag har alltid försökt att bjuda in och bry mej om dom som jag vet är ensamma/själva! Även om du själv är gift/sambo eller vad det nu kan vara,  är det inte så svårt, att avsätta lite tid till någon annan!

Jag har alltid värnat om mina goda vänner, oavsett om dom är själva eller har någon!
För som alla vet...en dag kanske du står där själv, har du då inte varit mån om dina vänner...så kan man bli..just det..Väldigt ensam!

Tänker ibland, att jag skulle vilja ha ett ställe, dit just dom skulle kunna komma! Ta en fika och bara prata lite. Eller varför inte ha ett soppkök..dit man skulle kunna komma och få sig ett mål mat.

Jag har så många idéer..som jag skulle vilja driva igenom...kanske, kanske någon gång jag kan förverkliga dom!

Med dessa små funderingar...vill jag uppmana dej...att har du någon som du vet, verkligen är ensam. Varför inte bjuda hem honom/henne, på en fika!?
Tänk så glad denne någon skulle bli! Eller varför inte fixa fika...och åka och hälsa på vederbörande!?

Är så lätt att säga..Javisst det skall jag göra...gör det i morgon! Sedan blir det aldrig av...eller en dag kanske det är för sent!
Jag vet hur det är, att tänka tanken många gånger..och så helt plötsligt, är det verkligen för sent!

Har du fest..bjud in den som är själv/ensam...då är det ju upp till henne/honom om dom vill komma!
Men just vid fester...är det så lätt att glömma bort...denne någon!!

Ja mina vänner, nu kanske ni fått lite att fundera på...vilket var meningen...
Så nu önskar jag er alla, en fortsatt skön kväll...


 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



2 kommentarer:

  1. Vilken fin tanke/idé du har ♥ För som sagt , det är många som sitter ensamma. Jag själv har barn & endast några få att umgås med men det är inte ofta. Så jag vet hur det kan vara.. Önskar dig en fin kväll. Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Ja du är en sån fin person som tänker på alla! Vi försöker att tänka på många personer,folk brukar säga att vi gärna tar hand om ensamma personer:) Men ibland finns ju inte tiden till allt o alla..Hoppas du har det gott nu Annika! Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika