måndag 3 mars 2014

Service på bilen.....!

Go kväll!!
Säger det igen.. så fort en dag går, eller inte bara en dag..dagarna, månaderna och år!
Tänker ofta på min pappas ord till mej..."Annika..se ett år bakåt och du ser hur fort det gått, men se ett år framåt, så är det oändligt..."

Gick upp ganska tidigt i morse. Sen strax efter 08 kom Yohanna och hämtade mej, så åkte vi till Vänersborg, för jag skulle lämna in bilen för service!
Vi var där 08.45, och jag hade tid 09.00. Hade ju beställt tiden för ett bra tag sedan, frågade då även hur lång tid det skulle ta..fick till svar ca 1 1/2 tim.

Så när jag lämnade nyckeln, sa jag att då kommer vi tillbaka om ungf den tiden. Nja..vi ligger lite efter sa killen, så vi ringer när den är klar.
Redan där, började vi ju fundera, på när den skulle vara klar!
Så vad gör man då i en liten stad som Vänersborg, klockan 09 en måndagsmorgon?
Jo, vi gick och fikade. Där satt vi och pratade en lång stund!

Sedan gick vi i sakta mak tillbaka, och vi var där vid 11. Funderade när vi såg bilen stå på samma p-plats som vi lämnat den..men trodde såklart att den var klar!!

Kommer in och säger att jag skall hämta min bil....vad tror ni han så då???
JO, just det!!!
" Vi har inte börjat med din bil ännu, för vi är försenade!!
Hade detta varit för ca 25 år sedan...hade jag HÖJT rösten...men aldrig numera!!

Jag sa bara helt lugnt..." Vad menar du., jag hade beställt tid till 9 och det skulle ta 1 1/2 tim, jag kan inte hjälpa att ni är försenade! En annan sak hade varit om jag inte haft ngn tid, utan lämnat den på morgonen och sedan hämtat den på em "!
Frågade hur lång tid det skulle ta, tja ca 1 1/2 tim. Menar du att jag skall vänta i 3 tim...
Hur det nu var stod deras chef där och hörde allt...
Så jag fick en lånebil, så vi åkte en sväng till Överby. Villkoret var, att bilen skulle vara klar när vi kom tillbaka!!
Vilket den givetvis var! Sa att jag skulle ha rabatt, så fick lite iaf!! Fick även en ursäkt innan jag gick!!

Säger då det! Ibland funderar jag på, om killar och män tror, att bara för att man är kvinna och kommer in i en bilhall eller verkstad, att man bara skall stå som ett fån och nicka och hålla med?
Det skulle jag Aldrig göra!! Mej skall ingen trampa på eller köra över! Skönt att ha skinn på näsan!!

Tack älskade Yohanna för att du följde med, så mysigt!

Var bara hemma en liten stund, så hämtade T mej och vi åkte till IKEA. Gick och kikade lite, och sedan blev det middag där igen!!

Nu har jag satt mej i soffan, med en kopp varmt vatten och en macka. Så jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Grrrr....det där med service på bilen, ja, vad säger man. Det är bra att många har feedback så man blir uppringd och där undras hur man upplevde servicen. Det är irriterande när inte andra människor respekterar ens tid. Och det finns ju telefoner/mobiler där man kan höra av sig väldigt lätt numera. Att bli arg är ju ingen idé, du har så rätt!
    Men vi kvinnor med pondus (ähhhuuum) vi är duktiga på att behärska oss, eller hur!
    Mysig dag fick ni i alla fall, du och Yohanna!
    Såg just på vädret att man lovar ett stort tjockt molntäcke över vårt område och det stämmer ju väldigt bra. Idag också!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Dessa bilar! Och dessa karlar! ;o)

    Bar gjort av dej att "bita från" :o)

    Idag har vi äntligen fått hem bilen igen. Det tog sin tid det också. Och prislappen på hela kalaset blev minst sagt kostsam. Allt som allt nästan 28 000 kr! För dom pengarna får man ju för sjutton en rätt skaplig bil. Men men, ett motorhaveri på en dieselbil det kostar. Bara hacka i sig och gå vidare!

    Mycket kloka ord av din far! Helt rätt!

    Ha en fin semlornas dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika