onsdag 5 februari 2014

Tackar bloggen..för vänskapen..!!!

Go kväll på er alla!!

Visst är det väl fantastiskt det här med att ha en blogg!! Du "pratar" med människor som du aldrig hade gjort annars...!
Bloggande kan ju resultera i...att du lär känna någon mera...ni kanske mailar...kommenterar på fb...IG eller här på bloggen!
Du kanske skickar kort...eller får presenter som du aldrig annars hade fått!!



Sen kan det ju vara så...att någon blogg som du läser..och ser bilder från..att man känner igen sig...och vet att den som sitter där och bloggar, kanske inte bor så långt ifrån dej!

Just så var det med bloggen " Snäckskalsdalen". Jag förstod tidigt, att den som hade den bloggen, inte bodde så långt  ifrån, där jag var uppväxt!
Så jag skrev ett mail, och frågade lite frågor. Var samtidigt, så rak så jag skrev att du behöver inte svara var du bor, om du inte vill!
Men se det gjorde Agneta...och på den vägen är det!!



Så vad har jag då gjort idag?? Jo just det!! Träffat Agneta på Torp, där vi tog en fika på Briggen. Var ett tag sedan vi sågs, så dessa timmar som vi satt där, försvann i ett huj!!

Tack Agneta, för en såå mysig fika!!!

Då var det ju det här med bloggen, vi hade ju aldrig träffats om det inte hade varit för just detta, med att blogga!

Ni skall alla veta, att jag är så glad, över era kommentarer, och som sagt, vissa av er känns.. som jag känner liiite mera!!

Efter avslutad fika med Agneta, handlade jag lite, och så var det raka spåret hem till Lisa. Där blev det fika nummer två...fniss.

Känner att jag behöver äta upp mej lite, för tyvärr visar vågen några kilon mindre än vanligt! Men men..när jag kan börja äta lite mera så vet jag ju att dom kommer tillbaka, även om det tar tid!

Nu mina vänner, skall jag slappa lite i soffan, fixa en kopp kaffe/te eller varmt vatten och en macka.
Så jag önska er alla, en fortsatt mysig kväll!!

"Lev ditt liv här och nu, och glöm aldrig bort...att livet är just ditt! Lev inte det genom någon annan, eller var avundsjuk på det livet någon annan lever! För just DU är ju manusförfattaren till ditt eget liv. Så hur det blir, är ju upp till dej!

Var tacksam och glad för det, just DU har! En familj som DU Älskar. Goda vänner som DU tycker om och som Älskar och tycker om dej, tillbaka!
Jag ger dej rådet: Gläds åt det lilla och var Tacksam över just det DU har!! "


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



7 kommentarer:

  1. Visst är det bara så skoj att blogga .! Just att det är som man känner varandra .Har träffat några bloggvänner IRL och det var inte tyst en sekund !!!fniss .Ha en skön kväll rara du .Varmaste kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! ja visst är det kul det här med bloggen :)) i bland tänker jag att det skulle vara roligt att träffas eller i bland inte för det är lite av själva grejen att man träffas såhär i cyber..men skulle jag se dig skulle jag såklart ge mig till känna hi hi..om du förstår vad jag menar...blandade känslor ,kanske beror det på lite dåligt självförtroende..jag har precis i dagarna knåpat på ett inlägg om just bloggen,kanske kommer det i morgon eller i kväll ;)) kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej Bästa Du!

    Ja visst är det härligt! :o) Jag skrev ju om samma sak förra veckan. Har också jag fått lyckan att träffa flera nya vänner tack vare bloggen'.

    Egentligen är jag inte direkt en person som ger mej in på sånt. Men på nåt sätt har det här med bloggen öppnat "slussarna" och jag vågar. Jag har jättemycket att tacka bloggen för. Och jag känner stor tacksamhet över det. Helt underbart!

    Kul att ni fått lära känna varandra du och Agneta. Ni är ju såna underbara människor båda två.

    Ha det gott!
    Mys & Må!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med alla nya människor man möter. Vissa irl och andra bara på nätet. Härliga människor och mycket inspiration.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Ja, jag säger det samma, precis så är det! Och det var så mysigt att fika och snattra idag. Tänk att det finns så många viktiga saker som måste dryftas! Och trevligt har vi.

    Jag hann hem i god tid och mannen min vart frusen i pannan (inte läppen......) på en gång, så nu känner han sig lättad. Och katterna hann vi åka med ikväll för det var kvällsöppet till 19.00. En fullmatad dag!

    Sov gott, stor kramen
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Tack vännen för dina fina ord. Visst är det så att något måste hända innan man tänker till. Man tar liksom inte det till sig innan. Så härligt att ni har träffats i verkliga livet. Mysigt att fika.
    Sköt om dig
    Varm Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Så mysigt jag har oxå träffat bloggare genom åren..rätt kul faktiskt..tack för söta ord ang min kisse...Jag har ju den gm kvar hon blir sexton och hon har nog varit tryckt av honom för nu pratar hon och gosar så jag blir så tröstad så..ser att du oxå fyller på med tulpaner köpte ett par nu som hållt över en vecka inte dåligt..
    Ha en mysig helg
    kram wivi♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika