onsdag 12 februari 2014

Sol...och tid för operation....!!

Tänk, att idag har solen visat sig, under ganska låång tid! Men det blåser, och vinden är så kall!!

Vaknade som vanligt tidig. Åt frukost i sängen och läste även tidningen. Kikade lite på Nyhetsmorgon, innan jag gick upp.
Sen dammade och dammsög jag. Skönt när det är gjort!

Ringde sedan planeringssköterskan, och frågade om operationstid. Jag skall opereras 11:e mars och det blir här i stan, så det var ju bra!
Skulle få brev idag om tid..osv..men se det brevet lyste med sin frånvaro!

När jag var klar, gick jag ut på stan, mötte upp Ann-Louise så vi gick till Blomsterkroken. Satt där i några timmar, och efter det gick vi en sväng på stan.

Om en stund skall jag kika på konståkning och sedan bara ta det lugnt!

Önskar er alla, en fortsatt mysig onsdag!!

Ställer mej ofta frågan! Varför är människor inte nöjda med det dom har? Tänk så mycket det finns att glädjas åt! Det gäller ju att ta vara på varje dag, och försöka att göra det bästa av dagen! Finns alltid någon liten ljusglimt, som är värd att komma ihåg!
Men istället, sneglar man på grannen, som kanske har köpt nya möbler, ny bil eller vad det nu kan vara, och då är det lätt att bli avundsjuk!

Jag är så nöjd och glad med det jag har!! Underbar familj och vänner...bra boende..jag har bil..och framförallt..mår jag bra. Tänkte först skriva att jag är frisk..och det är jag ju...om man tar bort värken!!

Så ännu en gång!! Var glad och lycklig över just det DU har!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dukning det blev med dom grön kopparna och dom häftiga faten till, riktigt vårlikt och härligt. Så du har varit på Göksäter, du. Håller med, ibland kan man hitta något men man får sålla bland alla saker. Jag har bara varit där några gånger i mitt liv, men det är en rätt trevlig tur att ta när man känner för det.
    Så bra att du fick reda på tid för operationen och att man gör det i U-a. Då kan du knalla hem direkt efteråt!!! Höhö, skojar. Men det är väl rätt skönt att veta när det ska ske.
    Här har vi nästan haft sol idag, men nu är det väldigt mörkt ute.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! Man ska vara glad över det man har och njuta av det. Läste ett ordspråk en gång: "Att vara lycklig är inte att få det man vill ha, att vara lycklig är att vilja ha det man får". Så är det kanske? ;) :)
    Önskar dig en fin torsdag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Oj ska du opereras vännen ! Det hade jag inte en aning om .Men skönt att det blev på hemmaplan .Ha en skön och mysig torsdag vännen .Mys och njut .Massor av kramar Rita

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika