onsdag 19 februari 2014

2 fröknar...Torp och snabbvisit hos äldsta dottern...!!!

Ja, kanske skulle börja med vädret, hur det varit idag??!
Eller kanske inte..för jag kan lägga karbonpapper, från gårdagen. Alltså har det varit grått, regn och lite snö!

Struntar nu i vädret och säger, Go Kväll i stället!!

Hämtade Karin på förmiddagen och så åkte vi till 2 fröknar. Dom hade fått in så fina saker, både vad det gäller inredning och kläder!

Vi fikade givetvis...


Vitchoklad kladdkaka med grädde och pinjenötter.

Blev bjuden och Tackar för det, igen!

Jag är ju laktosintolerant, så skall jag fuska och äta någonting som jag egentligen inte kan, måste jag ta tabletter. Kan fuska ibland, men magen mår inte så bra av tabletterna.

Nu var det väl inte tabletterna, som gjorde att jag mått illa hela eftermiddagen, utan förmodligen för att det blev för fett för min lilla galla.

Efter att jag lämnat av Karin, stannade jag till på Torp. Handlade lite mat och gick och kikade lite i affärer.
Köpte bl a tulpaner, och sedan givetvis Descutan. Lika bra att ha det hemma inför kommande operation.
När jag handlade köpte jag laktosfri risgrynsgröt. Har aldrig gjort det tidigare, eftersom man alltid gör den hemma, men tänkte prova färdigköpt för en gångs skull.


 Kan säga, att den var jättegod!! Jag använder aldrig mjölk, varken på gröten eller bredvid. Skall vara kanel, lite smör och sirap..mmmm såå gott!

När jag sedan var påväg hem, tänkte jag överraska Yohanna. Hon är hemma för feber och förkylning.
Kul att se minen på henne, när hon öppnar dörren och jag står utanför!
Hade med hembakt grovt bröd, köpte en påse med lakritshjärtan på 2 fröknar, ett par tidningar och lite grönt te.

Hon blev så glad, och det värmer ju ett mamma hjärta!!!

Nu mina vänner blir det lite gott silverte..fniss.. och en macka.

Så jag önskar er alla en fortsatt mysig kväll, och Anki.. jag hoppas verkligen, att dom får ordning på infektionen i din opererade hand!!!


Kom ihåg...dessa ord!!!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Tänkvärda ord, helt klart!
    Så härligt att överraska dottern som låg hemma sjuk :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. :) Kikar in och önskar dig en bra torsdag. Blir frestad av alla smarriga bakverk du lägger upp. Vit kladdkaka låter ju inte helt fel. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika