fredag 6 december 2013

Lite puder.....!!

God eftermiddag på er!
Antar att många av er hade både storm och snöfall i går, och så kanske även idag!
Här blåste det storm igår och regnade en del...regnet gick sedan över i snö i går kväll. Men det blev bara ett lätt puder!
Blåser gör det fortfarande och är lite halt ute.
Skulle åka iväg med bilen på förmiddagen, kan säga att det var som pansar på rutorna!

Igår var ytterligare en sådan där mysig dag i lugnt tempo....

Efter frukosten gick jag till Lejas, i storm och ösregn...mötte där upp Ann-Louise. Kan säga att vi var ganska ensamma där!

 Drack ett ljuvligt julkaffe...och till det äppelkaka...

Efter fikat gick jag hem..upp på vinden och tog ner min lilla gran...

 Så nu pryder den mitt sovrum!! Den stora granen, får vänta tills närmare jul!
Efter att den var pyntad gjorde jag en saffranskladdkaka...
Den var så god..åt den med lättvispad grädde....!!!

Anki var här på kvällen, så vi började med glögg...
 Vilket jag serverade i mormors gamla moccakoppar...
 Bjöd på ost, kex, frukt och vin...
 Hade bl a köpt färska fikon..tänkte att jag någon gång måste lära mej att äta det..men icke..tycker om fikon annars, men Inte färska!!

Var en mysig kväll, även om vi inte ses så ofta, så är det som om vi träffades igår!!
Jag säger det igen, Anki är den vän jag umgåtts med längst! Vi har delat både glädje och sorg, och vi vet att vi alltid finns där!!
Så" bästaste" Anki,  Tack för en mysig kväll!!!

I morse var en riktig slappar morgon! Sen fick jag för mig att smsa Yohanna. Hon skulle inte börja förrän kl 12.00, så då han vi ta en fika innan. Hämtade henne och så åkte vi till Torp.
Lämnade henne sen på jobbet, jag åkte hem..och gick sedan ut på stan, så nu har jag fixat julklappar!
Såå skönt när det är gjort!!

Nu har jag hamnat i soffan, skall sitta här en liten stund, och bara ha det gott!
Ikv skall jag sedan hem till T.

Så mina vänner, nu önskar jag er alla en fortsatt mysig fredag!!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



1 kommentar:

  1. Vilken härlig kväll ni ser ut att ha haft. Bara en massa godsaker. Jag kan nog bara hålla med dig om att färska fikon är inget man längtar efter.

    Må så gott och njut av veckans bäästa dag

    Kram Karin

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika