onsdag 25 december 2013

Julafton...Juldagen...och Tack mina nära!!!

Önskar er alla, en God fortsättning!!

Jag har haft ett par ljuvliga dagar, om man bortser..från vädret!! Grått i olika nyanser, Blåst..men framförallt REGN!!
Så nog om vädret!!

Börjar med årets Bästa dag!! Julafton...

Lilla mamma och jag åt frukost i lugn och ro. Sedan åkte jag och hämtade Yohanna.
Sedan kom Josefine och Niklas...
Vi åt vid 14 tiden...

 I år blev det en "vanlig tårta"!
 Skulle inte ha så mycket mat, men tänk..det blir ändå en hel del!


 Efter maten, var det dags för kaffe och tårta..och som alltid tänds änglaspelet. Är någonting jag har med mej sedan jag var liten! Till fikat kom även Lina. Hon hade jobbat!
 Så var det dags för julklappsutdelning! I år var Josefine "tomte" och jag Tackar för jag har tydligen varit snäll!

Fick en Sabo berlock..blev så glad!
 Av mina Älskade döttrar fick jag det här...!!!

 Av Josefine, en speciell mugg..
 och choklad....

 Av lilla mamma, ett vackert kort...presentkort..porslinshäst..och en liiiten tomte!!
 Av Niklas fick jag glögg och lotter...!!
Efter detta åkte Niklas till jobbet. Vi andra åt lite gröt...sedan åkte Yohanna och Lina hem..och Josefine åkte till jobbet.
Så mina Älskade nära...jag niger och Tackar av hela mitt hjärta!! Var verkligen en ljuvlig Julafton..som vi firade i lugn och ro!

Innan jag kröp till sängs denna julaftonen, var jag ju tvungen att sätta fram lite gröt till Tomten! Han måste ju se var gröten finns...så en liten lampa lyste också!!
Även detta är någonting jag är uppväxt med! Min mormor hade alltid ett grötfat framme till Tomten, sen hade hon alltid en lampa tänd..till min morfars förtret..för då kunde han inte sova..hihi.
När vi var och hälsade på...så sov de alltid i köket..nämligen!!

Mätt, nöjd och glad...somnade jag denna Julafton 2013!

Då var det Juldagen....

Varit en slapp morgon..hasade runt länge i pyjamas..frukost i lugn och ro! Sedan vid 13 kom Yohanna, så vi åt lite rester!
Nu har lilla mamma och jag placerat oss i soffan..och här kommer vi nog att sitta ett tag!

Så nu mina vänner, önskar jag er alla!! En fortsatt mysig Juldag!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. ...Låter som en alldeles förträfflig jul för dej o nära o kära..Vilka julklappar du fått,förstår det förresten,du är ju så snäll!! Kramen på dej ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej världens bästa Annika!

    Kan nästan se hur ni sitter där i soffan o myser! :o)

    Så många fina julklappar. Du är så mycket värd dem alla. Och vilket härligt julbord. Det där med änglaspelet har följt mej också ända sedan jag var barn. Kul att man får ha sina traditioner.

    Mys o Må så gott!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  3. Fina julklappar!
    God fortsättning och kram på dig!
    /Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika