tisdag 17 september 2013

Tvätt...klippning...fika såklart...och bakning...!!

Hej mina vänner...!! Ja så har min dag hittills sett ut idag...!!

Vaknade tiiidigt...skulle sprungit..men insåg..att jag inte skulle hinna! Ville ju inte ge mej ut..när det var mörkt...så då får det bli en annan dag!

Började dagen med tvätt...och under tiden den sedan torkade...gick jag iväg till frissan....


 Vägen dit...var så stilla och rofylld...



 Hösten har sakta...börjat komma även hit...men fortfarande är de flesta träden...så gröna!

 Älskar denna "lilla" gata...med bara fyra små hus på ena sidan...

 Efter att jag klippt mej...gick jag hem...fixade det sista med tvätten...strukit osv...

Efter att det var klart...hämtade T mej...så vi åkte till Snäckan och tog en fika...mesta av tiden var det sol...och det var såå skönt!
Annars har det varit blandat väder...med allt från sol till regn...men var kallt i morse..."bara" +5c

Om en stund skall jag hem till Josefine...fick ett "ryck" och gjorde en av hennes favoritkakor...som jag skall ta med...och överraska med!!
Är ett fantastiskt lätt recept....


Äppelkaka......

2 ägg
1 1/2 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl

Vispa ägg och socker, blanda sedan i vetemjölet. Häll smeten i en smord och bröad form. El pajform! Jag brukar använda en mindre pajform...då blir kakan lite högre!
När du hällt i smeten. sticker du ner äppelskivor som du skalat...hyvlar över margarin...strör över kanel och sist men inte minst...pärlsocker.
In i mitten av ugnen...ca 20 min i 175c.

Nu mina vänner skall jag fortsätta fixa lite...så jag önskar er alla...en fortsatt mysig tisdag..!!


 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag .Underbart att få gå till frissan och bli snygg och ompysslad.Mums vad gott med äpplekaka.Önskar dej en fortsatt fin tisdag vännen mys och njut .Kram Rita

    SvaraRadera
  2. Tack för alla kommentarer , grattis och uppmuntringar :-)))
    Ligger i soffan efter lokalbedövad och kortisonsprutad arm . Skulle åkt tillbaka till jobbet men mina snälla kollegor såg hur jag såg ut redan när jag kom så de löste kvällen och tur var det .
    ha en mysig kväll
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiska bilder! Så vackert! I morgon är det min tur att göra något åt kalufsen :o) Hihihi, just nu ser jag nästan ut som ett virvelmarsvin. (Med gråa slingor!) ;o)

    Ha en underbar dag!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  4. SER gott ut med äppelkakan! Fina bilder gumman..ÅH jasså är det frissedags,det är det här med men har inte ORKAT ta tag i det,måste ringa...Kram på dej o ha en härlig dag GUnilla ♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika